Vandmølle i en å - tilladt ?

Hej.

Jeg har en grund, hvor der løber en i å igennem. Jeg har overvejet at lave en vandmølle, der kan lave lidt strøm til mit batterilager. Spørgsmålet er bare om det er tilladt eller om man skal søge om tilladelse eller hvad man skal gøre ?

Er der nogen der ved noget om det ?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gætter på at teknisk forvaltning i din kommune kan svare dig.
Der er ting som fisketrapper mm at tage hensyn til, inden man laver en "spærring" af et vandløb.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af jetdirect på 28-03-2017 12:14

vi har også en å løbende i hele grundens længde, skellet ligger i midten af åen så den anden halvdel er genboens og der står direkte i skødet at invending af åen må man ikke
 

Åen her går igennem min grund, så jeg har begge sider af åen.

 

 

 

Jeg tror, jeg bare ville gøre det uden at søge om tilladelse. Er der nogen der brokker sig, så ville jeg prøve at forhandle mig til en løsning.

Hvilken generator vil du  i øvrigt bruge til sådan et set-up?


Klaus

Det her kunne være en mulighed, hvis der er lidt fart over vandet i din å. Den begynder at producere ved vandhastighed på 1 m/sec, og ved 2,5m/sec kan den give 1,5 kw/h pr. dag. Den kræver en dybde på 40 cm. Det er måske lidt optimistisk med hensyn til vandhastighed.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Hej Erik, 

Du glemte vidst at linke til muligheden.

vh. Klaus


Klaus

kan det overhoved betale sig med alt bøvlet....i dag kan du få 250watt sol paneler til relativt små penge.

solen skinner godt nok ikke meget om vinteren, men åen er måske også frosset til (på overfladen)

Åen giver jo også strøm om natten, om efteråret medens det regner og er overskyet.    


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis