Nye fliser i bryggers.

Hej

Jeg er gået i gang med et projekt, som viser sig at være mere omstændigheder end først antaget(synes det efterhånden mere we reglen end undtagelsen med mine gør-det-selv projekter) og har derfor brug for nogle gode råd og vejledninger.

Har brækket et par fliser op af gulvet, og havde egentligt bare regnet med, at jeg skulle slibe/skrabe noget fliseklæb ned, så de nye fliser kunne lægges på, men det viser sig, at fliseklæben tilsyneladende er stærkere end betonen nedenunder og har revet noget af den med op. Hvad skal jeg gøre, for at gøre bryggersbunden plan igen og samtidigt sørge for at der bliver ved med at være det rigtige fald herimod risten ? Har ingen erfaring ud i at støbe gulve.

Gode råd eller fifs ?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at hugge så vandret som muligt. Og prøv at løsne flisen så den popper op uden at gå alt for meget i stykker. Det vil sige løsne den flere steder inden du beslutter dig for at nu skal den op. Hvis det er lagt vådt i vådt er det ikke sikkert du kan skille det ad uden betonen går i stykker. Så er det bare at fylde de største huller og flyde spartel på.

km
Hej, super. Det prøver jeg. Er det alm. rullespartel du tænker på eller noget mere flydende til at nivelere med ? Problemet er at der er et fald mod en rist centralt i lokalet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hej. Hvis det fliseklæb er fra før 1977, så kan det meget muligt indeholde Asbest. Det blev meget anvendt i fliseklæber og under vinylgulve samt mange andre steder udover Eternit som altid indeholdt asbest op til 1988 for de sidste bølgeplader. Prøv at læse dette indslag og se videoklippet:

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/giftigt-gore-det-selv

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også