Ny kædesav


Efter at min billige sav stå overfor at skulle have nyt sværd og kæde og olie pumpen virker til at være stoppet til. Har jeg bestemt mig for at skulle have en ny kædesav af lidt bedre kvalitet.

Det skal siges at jeg ikke køre med kædesav vildt meget omkring et par dag om året, og noget at det der var dårligs på den billig save jeg har nu er kædestramme systemet, Starte den har sjovt nok aldrig været et problem, der har dog altid været et underskud af kræfter.

Har overvejet Echo Stihl Makita og husqvarna til en pris på omkring 1500,- 2000,-

Men skal man købe ny eller brugt og hvilken model er mest bruger venlig og kvalitetsmæssigt bedst ?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at generalisere lidt, så vil jeg til enhver tid vælge en lettere brugt kvalitetssav frem for en ny billigsav..
Nu får du meget lidt kvalitets sav med rimelig hypper for det beskedne beløb du der har tænkt dig at ofre, også af brugt hvis det er ved en forhandler du vil erlægge dine sparepenge.

Kan du leve med din sav er en smule tungere end nødvendig er har P. Lindberg en 61 cc, der nok skulle kunne opfylde dit krav til hypper og pengepung, hvis du kan leve med der ikke står et af de navne du efterlyser på maskinen. Firmart har fuld reservedelslager til deres maskiner. Ellers har de dem også mindre og billigere.

https://www.p-lindberg.dk/detaljer/motorsav--61-5cc

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jeg bruger texas elkædesaven på 2000w på 8 år kører fint og savet rigtig mange træer med den
Hej igen så har jeg kigge lidt og jeg gider ikke en billig sav igen

Jeg har kigge på følgende

Husqvarna 440
Echo CS 500 es
Stihl ms251

Stihl er klart den dyrest, men er den de ekstra penge værre ?
Skrevet af Pumbaa på 29-03-2017 19:16
Hej igen så har jeg kigge lidt og jeg gider ikke en billig sav igen

Jeg har kigge på følgende

Husqvarna 440
Echo CS 500 es
Stihl ms251

Stihl er klart den dyrest, men er den de ekstra penge værre ?

Så blev der pludselig en larmende tavshed.  

Ville helt klart vælge Stihl'en da det er en god kraftig og robust sav. Ydermere er det nok det mærke der har den nemmeste og hurtigste adgang til reservedele, hvis man er uheldig. Det er min erfaring, det til tider kniber at få stumper frem fem år efter købet til de to andre mærker, hvor Echo nok er nummer sjok i den disiplin.

Bemærk den omtalte Stihl tit er på tilbud, så ved og bruge google og have en smule tålmodighed kan den findes til en billigere pris.    

Har i øvrigt selv en Stihl 251, som jeg bruger til fældning og opskæring af mindre træer/stammer.

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Jeg kender ikke så meget til Stihls nye save, dem med 1'tallet i navnet. Men jeg synes de gamle har en kedelig tendens til at luftfilteret ofte skal renses. Jeg har både Stihl og Husqvarna save og bruger dem i perioder rigtig meget, og som oftes er det Husqvarna der er første valg. Jeg har ikke oplevet probleme med reservedele, heller ikke til min 20 år gamle 242xpg som nok er min yndlingssav.
Jeg har en Stihl MS 241 C-M på arbejde, det er en rigtig god sav, og kan ikke genkende problemet med at luftfiltret skulle stoppe til.
Den skulle minde en hel del om Stihl 251



Vi prøver igen, i morgen --
Så har jeg været ved den lokale motorsavs pusher

Virket til at være en ærlig forhandler, hans udtalelse om var at Stihl stadigvæk i hans øjen var nr 1, der skulle dog siges at han kende dog til modeller der var mindre gode. Eller som han sagde det "enkel modeller er lige til skraldespanden, men igen det har alle mærkerne lavet". Men kvaliteten får man også lov at betale for.
Echo kende han ikke så meget til, det han havde se så de ud til at være en ganske fin sav, jeg viste ikke at de havde lave en to cylinder sav, og en af dem havde han inde til rep.

Efter lidt snak frem og tilbage ende det med at blive en husqvarna 440e og fordi han viste den var på udsalg hos en anden forhandler fik jeg den til 2495,- med file sæt. En fair pris syntes jeg.
Nu håber så bare ikke det er en af husqvarnas dårlig modeller
Det lyder som et rigtig godt valg, du får en god sav til en rimelig pris.
Når du ikke bruger din sav så meget, kan jeg anbefale dig at bruge Aspen miljø benzin. (den i rød dunk)
Så slipper du for mange problemer...

Ja Echo laver rigtig fine maskiner, i ægte Japansk kvalitet.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis