Overgang fra gamle ujævne dørtrin til nyt gulv

Hej

jeg har lagt nyt flydende klik gulv i kælderen. der stod at der skal være 10 mm. luft mellem gulv og væg. nu har jeg et problem. der er 6 døre og dørtrinnene er alle i forskelleige højde fra gulvet (-2 mm til +30 mm) og det samme dørtrin kan være 10 mm højere i den ene side og -2 mm i den anden side.

er der nogen der har en god ide til hvilken overgang jeg kan lave mellem gulv og dørtrin der skjuler det 10 mm hul der er?

på forhånd tak Michael 


Fone Bone
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der må man bruge en trekant liste. Den skal så sømmes ind i dørtrin med dykkere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg regnede med at du havde planlagt det så det var underkant dørtrin, der var under niveau. Hvis du har dørtrin overkant til at ende under gulvet, kan jeg måske ikke lige se hvordan døren kan op. Så der har jeg ikke nogen smart løsning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har du 10 mm luft hele vejen rundt langs væggen, som "står åben"?
Sagt på en anden måde - har du intet gjort for at undgå Radon?
Jeg vil foreslå at du blot får lagt en fuge ved dine dørtrin, og så kunne du jo passende fortsætte hele vejen rundt for at lukke af for Radon.

Søren O
Ifølge post nummer ligger tråd starters hus heldigvis i et område af Danmark hvor der er minimal risiko. Under 1 % af boliger har forhøjet forekomst inden døre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Jeg vil mene at det er grundlæggende helt forkert ikke at tætne mod radon. Det vil da være rigtig ærgerligt senere at blive klar over at have et problem.
Det skulle ikke undre mig om der er krav om det i bygningsreglementet.

Søren O
Hej Ev og Søren

Jeg har lagt en 3 mm vandtæt membran undergulvet. jeg vil tro den også beskytter mod radon. men må man gerne ligge en fuge på et flydende gulv? jeg troede at gulvet skulle kunne bevæge sig frit ift. varme og kulde.

Vh. Michael

Fone Bone
Det anbefales at bruge en god elastisk fugemasse. Selv om et par centimeter i toppen af dit mellemrum fyldes med fugemasse, vil det hele alligevel være "flydende".
Jeg vil tro at du kan finde meget mere af det tekniske inde på bolius.dk

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis