Front af huset, belægning/græs/Hvafan?

Hej
 
VI har nu endeligt fået pudset vores sokkel op foran og mangler nu kun at pudse søjlerne før smedehernshegnet kommer op. Soklen bliver hvid.

Men er løbet i en udfordring.  Arealet foran soklen ved vi ikke lige hvad vi skal gøre ved og leder derfor efter en rigtig god ide. 

Har overvejet følgende indtil videre:
- Lade fortorvet gå helt ind til soklen, altså ligge sand og sf sten
- Fylde muldjord i og plante græs ( minus her er så alle de hundeluftere der er som ofte ikke er gode til at samle op)
- Granitskærver  (Minus her er de forbipasserende som måske syntes det er sjovt at sparke til det eller kaste med det - unger i ved)
Er der andre gode ideer?

 


 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad siger lokalplanen? Kunne forestille mig, at der ikke er frit slag, da vejen kan komme til at se meget underlig ud, hvis alle laver forskellige løsninger.

Umiddelbart ser det ud til, at naboerne har græs. Så det vil nok være pænest at fortsætte med det. Det er også let at holde.

Jeg mener ikke helt ud til vejen, for der har alle græs og det må vi ifølge lokalplanen ikke pille ved. Men mellem fortov og sokkel er der nogenlunde frit slag. På vejen er der lavet forskellige løsninger, nogle har grus i mellemrummet, nogle har forhave helt ned til og andre har udvidet bredden af fortorvet helt op til deres sokkel

 

 


 

Er kanten af fortovet der, hvor det asfalterede slutter? Altså står skelpælene sådan, at det indrammede areal hører med til din grund.
Hvis det ikke er tilfældet, og hvis du lægger fliser på arealet, så får du et problem, hvis en forsyningsmyndighed en gang vil grave op for f. eks. el, vand eller fiber.
Netop for at undgå hundeluftere har jeg plantet en lav bøgehæk, hvor den på det bredeste sted er ca. 1,5 m bred. Grundet oversigtsforhold bliver min hæk holdt helt nede i 60 cm. Det virker bare - ikke megen vedligeholdelse.

Søren O
Annonce
En hæk er helt udelukket da vi lige har pudset soklen fint op og endeligt fået kål på den 3m bredde hæk der var der før

 

Den med hunde luftere kan du vel hoppe op og falde ned på. Det er da træls med hundelort der hvor man skal ligge og tage solbad, eller ungerne skal lege. Men en eller flere hundelorte på det stykke plæne kunne jeg sagtens leve med. Jeg har selv plæne helt ud til fortov, og der ligger da en gang imellem noget "gratis naturgødning" men det tager jeg mig ikke af. Vælger du pyntegrus ses de endnu mere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er 13m x 0,8m så det bliver nok også lidt for voldsomt med elefantrist hele vejen hen.

Vil gerne se billeder af hvad i måske selv har gjort eller ideer

 

Min have går helt ud til fortov, på ca. det halve af strækningen (resten er indkørsel og parkeringsplads). Der er en lille mur på 30 cm. Havde en hæk, men den er taget væk så der er direkte adgang til græsplænen. Det er der børn og hunde hopper op og går sig en lille tur. Det har vi ikke nogen problemer med. Vi opholder os stort set ikke i den del af haven selv om det er den største del. Vores overdækning og terrasse ligger bag huset ligesom indgangsdør.
Men altså græs helt ud til fortov.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis