Parkeringsplads - bredde

Hej alle

Måske et dumt spørgsmål men måske nogen af jer har stået med samme overvejelser. Jeg er ved at gøre klar til at anlægge en p-plads foran vores hus hvor to biler skal kunne holde ved siden af hinanden. Jeg er blevet i tvivl om hvor bred jeg skal lave den for at der er plads til begge biler + døre og uden at det alligevele ser voldsomt ud. Bilerne som skal kunne holde der er to stk. Peugeot 3008 SUV.

Jer som har lignende parkering - hvor bred er jeres plads?

På forhånd tak :-)

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min dobbelt carport er lige under 6 m indvendig. Der kan man komme ud af biler til begge sider. Men prøv lige at tage et målebånd med og "se dum ud" i morgen når du skal parkere ved supermarkedet eller lign. Og kig på om du synes det er plads nok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen ev elmand: tak for dit svar. Måske det er det jeg skal prøve ;-) Da jeg arbejder på grunden herhjemme har jeg ikke mulighed for at prøve at parkere begge biler og måle efter. Jeg prøvede i dag at lægge to tommestokke men det er nu lidt svært at forholde sig til. 6 meter som du skriver lyder måske meget godt :-) Takker
Parkeringsplads kan også være smallere end carport. Dørene til den ene side går typisk ind imod noget "uskyldigt" hæk eller plæne. Og man skal jo ikke åbne døre samtidig, imellem de 2 biler.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
@ev elmand: ja, det har ret i. Der vil i den ene side være en hæk men intet højt i den modsatte side. God pointe :-)
Nej men datter og svigersøn har en garage der er 2,60 bred, foran ud mod vejen er der en holdeplads på det dobbelte areal, altså 2x2,60 m bredt. De har både et (stort lokum af en) familiecontainer samt en Passat
Hellere for bred, end for smal...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.
En parkeringsplads til 1 bil regnes for at være 5x2,5 meter.
http://test.hfb.dk/fileadmin/templates/hfb/dokumenter/rum-pdf/14_Parkeringsarealer.pdf

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hvis emnet bilkabuler ikke skal op og vende, vil jeg mene at 2*3 meter er passende til personbiler af den beskrevne klasse. Der skal formodentlig også være plads til at en cykel eller barnevogn skal kunne passere ekvipagerne.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis