P-bøde og one-park mener ikke min bevis er god nok, noget at gøre ?

Hej,

Jeg har fornyligt fået en P-bøde. Min Elektroniske pskive var sat men fordi jeg har haft problemer med den før tager jeg billeder af den hver gang jeg parkerer. Når jeg kommer tilbage til bilen er pskiven død og jeg har fået en bøde. Fair nok men jeg har et bevis tænker jeg. Jeg går over til p-vagten hvor han siger det er ikke noget problem, bare lav en klage da du(jeg) kun har asnvaret for pskiven fungerer når du går fra bilen. Jeg laver klagen vedhæfter billedet (man kan se skiven samt at tidspunktet på billedet taget med iPhone og lokationen Herlev(ikke præcist) som passer med at det var tilladt at parkere der. Jeg får så besked.

Fastholdelsen grunder i, at P-skiven i ovenstående køretøj har været uaflæselig på tidspunktet for vores servicemedarbejders observation. Dermed har det ikke været muligt at aflæse et ankomsttidspunkt til parkeringspladsen. 

Ergo den bevis jeg har er de ligeglad med, nogen der har et bud om der er mere jeg kan gøre ? Jeg har tænkt på at tage et billede af min iphone billede mens jeg går ind på billedet og viser hvor billedet blev taget og hvad tid det var som skulle bevise at tidden var sat da jeg gik fra bilen. Hvad synes i ?

/donnib

 


 

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogen gange refunderer p-skive fabrikanten bøden, hvis der er fejl på p-skiven indenfor garanti-perioden. Så prøv at høre dem ad. Hvis der altså stadig er garanti på skidtet.
Jeg ved godt det her ikke er det du spørger om, men er der stadig garanti på P-skiven?
Jeg har fået godtgjort en p-afgift p.g.a en defekt ParkOne, som pludselig svigtede. Batteriet "døde" før der var gået 2 år, og i manualen var anført en forventet levetid på 2-3 år, så vidt jeg husker.
Jeg skrev en pæn mail til firmaet og forklarede om sagen. Jeg kørte forbi og fik ombyttet til en ny, og senere (4-8 uger, kan ikke huske), så fik jeg besked om, at de ville godtgøre P-afgiften, hvis jeg dokumenterede dels afgiften, dels at den var betalt.
Endnu senere måtte jeg ombytte den nye ParkOne med en anden, men den har virket (hidtil).
Blandt andet ParkOne har haft problemer med automatisk skift mellem sommer- og vintertid.

Træd ikke på mine ledninger :o)
@bobenontot nej som sagt ingen garanti og det kan være det er sommer/vintertid problemet har været, lige denne gang så jeg den ikke satte tiden da jeg parkerede så satte jeg den manuelt og den stod rigtigt og jeg tog et billede af skiven mens min iphone registrerer GPS positionen og tiden. Jeg fatter ikke at det ikke er bevis nok !

 

Desværre - du har en meget dårlig sag. P-selskabet er i deres gode ret til at opkræve afgiften. Det er dig der skal sørge for at p-skiven er i orden. Hvis du kan overtale dem til at refundere afgiften pr. kulance, er det da bare fint.

Søren O
Annonce
@Søren jeg er enig i "P-selskabet er i deres gode ret til at opkræve afgiften", og også at "sørge for at p-skiven er i orden" som jeg også gjorde, jeg har bevis på pskiven fungerede da jeg gik fra bilen. Det er netop det jeg har svært ved at forstå, havde jeg ikke haft denne så kunne jeg påstå hvad som helst.

 

Ang. private p-selskaber generelt, så handler det om at havde is nok i maven, hvis man mener at være uskyldig i en forseelse.
Disse p-selskaber truer både med inkasso og retssager hvis man ikke promte betaler ved kasse 1.
Min erfaring er dels at ignorere man rykkerne opgiver p-selskaberne til sidst, dels aflyser de retssagen i allersidste øjeblik hvis det kommer dertil.
Synes at du skulle prøve at tale med dem, og henvise til at du har talt med p-vagten og fortælle hvad han sagde. Det sker der da ikke noget ved, men igen - du har en meget dårlig sag, og så absolut intet krav på refusion.
Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke satte en anden p-skive i din bil da du opdagede problemet - en gammeldags manuel p-skive koster ikke mange kroner, og den er vel lige så let at stille som at tage en billede af din defekte p-skive.
Hvis du ville afprøve din gamle p-skive kunne du jo bare have den liggende f.eks. på sædet, og så en virksom p-skive i forruden. Husk - kun én p-skive i forruden.

Søren O
Nu oplevede jeg problemet da jeg parkerede, jeg havde ikke en anden p-skive

 

Det er lidt det samme som en advarselstrekant. Der er intet krav om at den skal være i bilen, men får du brug for skal den være der - ellers må du være klar til en bøde (afgift).
Hvis din p-skive ikke er i orden, så må du også være klar til at betale.

Søren O
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis