Yousee kabel i rør?

Da Antennekablet er blevet gravet ind har de lavet den "fine" løsning i tidernes morgen... 

Nu har jeg så et problem da der ser forfærdeligt ud og min sokkel bagved skal pudses op i weekenden. 
Hvordan fan får jeg lige det kabel ud af røret uden at klippe det? 


 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du hugger lidt mere ud i sokkel, og pudser røret med ind i sokkelpuds.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Stort set alle elektriker rør er muret inde, på den måde. Oftest plast med også jernrør. Så hvis rillen er så dyb at røret er plan med overrfladen inden du pudser, og røret gøres fast der, med et par skrå søm i rawlplugs, så giver det ikke problemer.
Hvis du hellere vil have røret uden på igen, kan du måske grave lidt mere fri i jorden, så det kan trækkes lidt væk.
Jeg ved ikke om samledåsen sidder lige inden for, så er det måske mulig at skille ad, men hvis du klipper det, så er du færdig med at se tv.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan jo skære røret op med en vinkelsliber, og tage kablet ud. Men det skal være meget forsigtigt, og røret skal have god tid til at køle ned undervejs, så kablet ikke smelter af varmen.
Men det er da sikkert lettere at afmontere det inde i huset, og så trækket det retur, som Erik også foreslår. Jeg ville nu også bare mure det ind. Det ligner lort, når kabler er trukket på ydersiden af bygninger.

Endelig, så kan du jo klippe kablet. Det findes vandtætte samlinger til det, som ikke er svære at montere.

En tredje mulighed som jeg lige kom til at tænke på: Grav kablet frit 1-2 meter fra huset. Så kan du trække røret "baglæns" på kablet ud i jorden og lade det ligge i den. Muligvis lettest, hvis du kan adskille røret ved vinklen.

Annonce
Kan det ikke gøres med en rørskærer som til vandrør?
Røret har en 90grader samling i bunden så det gør det svært at trække røret længere ned.
Kablet går også lodret ned der hvor røret ender så skal grave 1,5m ned og det er nok en udfordring.
At tage den af inde u huset vil jeg være meget ked af da kablet fra den sokkel vist på billedet går under vores flisebelagt terrasse.
Jeg tænkte også vinkelsliber, men chancen for at kablet tager skade er bare stor.
Nogen der ved hvad det koster at få Yousee ud til at samle kablet igen hvis jeg bare klipper den?

 

Det plejer at være rimelig let at skrue vandrør fra hinanden, så vinklen burde ikke være noget problem. Du kunne evt. fylde røret med vand eller sand, så kablet er en smule beskyttet, hvis du går i gang med vinkelsliberen.
Men ellers er det som sagt let at samle, hvis du klipper det:
https://www.avxperten.dk/fconnector-stik/cablecon-samlesaet-7mm-antennekabel.asp (godt nok dyrt, kan sikkert findes billigere andre steder)
Yousee tager sikkert en teknikertime og materialer, så nok ikke under 1000 kr.

Selve samlingen har lagt under jorden og røret er godt fyldt med diverse i forvejen.
Men samlingen tvivler jeg på jeg kan få af igen, det virker til at være iret fast. Men prøver i første omgang at grave derude i dag og se om jeg kan bevæge den så den kommer under jorden

 

Skrevet af jenshøj på 14-03-2017 13:12

Yousee tager sikkert en teknikertime og materialer, så nok ikke under 1000 kr.

 

Da vi flyttede ind i vores hus her sidste efterår, var kablet fra yousee klippet over på loftet. Da det er Yousee der ejer kablet helt frem til stikket i væggen, satte de et nyt på helt uden beregning.  

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis