Sammenstødning af nyt og gammelt gulv

Hej 

 

Jeg har et gammel betonb gulv jeg skal have udvidet med 30 cm på 2 af 4 sider. Det er pt en betonskive ca 80 mm tyk med armering i. Skiven ligger på sokkelsten og er gulvet af et badeværelse i en kolonihave. Jeg skal have gjort badeværelset 30 cm bredere og længere, og spørgsmålet er hvordan bedst gør dette? Pt har jeg lagt flamingo op til bunden af det gamle gulv (skiven) og ud til den nye væg 30 cm fra skiven. Der er altså en solid bund at støbe på. Men hvodan får jeg bedst de 2, det nye og det gamle til at hæfte til hinanden, og selvfølgelig også holde?

Glæder mig til at høre hvad der kunne komme af forslag 

 

Bedste hilsner

Peter


Venlig hilsen

PeterA

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bore sideværts ind i den gamle plade, og lime gevindstænger eller skrue lange karmskruer ind, som stikker halvvejs ud. Så klipper man herefter et stykke rionet til og binder det til karmskruerne med ståltråd.
Husk at understøtte rionet hvor det svæver, f eks. Med mindre Flamingo klodser. Når der skal støbes vil jeg blande en flydende vælling udelukkende af cement og vand og Prime siden af den gamle beton, lad det suge lidt men ikke tørre helt, og held derefter støbemix i gulvet. Det gamle gulv kan bruges som leder med en retteskinne, du kan evt også give hele gulvet en gang selvnivelerende gulvspartel når gulvet er hærdet af.

Elektronikteknikeren
Jeg ville ikke turde at binde an på et støbekel i så lille et badeværelse. Du får det bedste resultat ved at hugge hele gulvet op, og så støbe nyt. Naturligvis med rionet i. Det tager ikke mange timer ekstra, og du undgår den risiko.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis