Klinker på spåndplade

Hej er der nogen her inde som har erfaring med klinker på spåndplade ?

Vi er i gang med at renovere vores overetage og her kunne vi godt tænke os at ligge klinker inde på toilettet så det bliver ens med det i stue etagen.

har lagt bjælker ind pr. 300 mm under spåndpladerne så understøtninge skulle være i orden men er kommet i tvivl om klikerne vil revne eller gå løse ned tiden. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et er helt sikkert: de vil revne i fugerne. Spånplader - og andet træ, giver sig ved ændringer i temperaturer og fugtigheden. Kig på svalehaler i stedet

 

Hvis der skal klinker på, så ville jeg også vælge en gulvgips. Det bliver aldrig godt i længden med en spånplade og klinker på
Jeg har netop færdiggjort et lignende projekt på badeværelset på 1. salen. Jeg benyttede mig af WEDI-plader til formålet og det fungerer perfekt.

For at holde gulvhøjden i niveau med resten af 1.salen savede jeg 22 mm gulvspånplader i bredder der kunne ligge mellem spærene. 22 mm nede af spæret fastgjorde jeg så en lægte på hver side af spæret således at gulvspånpladen efter fastgørelse til lægten flugtede med overkant af spær.

Så tog jeg 20 mm WEDI-plader og lagde i rå mængder LIP (fulgte anvisningerne med 10 mm tandspartel på både plade og flade). Efterfølgende var det nemt at lægge klinker da underlaget var helt plant og stabilt.

Sig til hvis de lyder interessant så kan jeg uddybe det lidt - det er svært at forklare med få ord :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis