Valg af stiksav

Hej alle gode mennesker 

Den har været oppe flere gange, men for ikke at rive op i gamle tråde starter jeg en ny.

Lidt baggrund om mig: Jeg er hobby bruger, dog går jeg op i at det er et lækkert stykke værktøj af høj kvalitet. PT har jeg blå bosch skrugemaskine og borehammer. Jeg holder meget af bosch l-boxx system, da jeg bor på 2. sal og mit værktøj er i kælderen.

Jeg har overordnet kigget på alle blå bosch med ledling. Dog mest GST90E, da det er indstigningsmodellen og GST 160 CE, da den standart fås med l-boxx (og ikke er meget dyre end de andre modeller med l-boxx).

Hvad skal jeg vælge? Er der evt andre alternativer (dog ikke deWalt, det er jeg skræmt væk fra )

Budget: Så lidt som muligt, da jeg er er studerende på SU. Dog er jeg realistisk omkring hvad kvalitet koster.

Håber på svar og på forhånd tak 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke oplagt at købe den blå
Bosch til batteri, hvis du alligevel har batterierkiggende. den kan også fåes i l-box. Sen har jeg selv lige fået i gave, da jeg var træt af den gamle var med ledning.
http://m.pricerunner.dk/pl/1260-3307096/Save/Bosch-GST-18-V-LI-S-Professional-Sammenlign-Priser
Alle de kendte mærker laver gode stiksave, men er du glad for Bosch så køb det.
Jeg har en blå Bosch med ledning, og har efterfølgende købt en Akku Makita.
Siden batterimodelen kom i hus, har den med ledning ikke været nede fra hylden.

Så kan du finde en stiksav, det passer til dine batterier, så køb en akku, er min anbefaling.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar begge to :-)
Det lyder som om at ledning er fortid og glæden vil blive større ved akku maskinen. Og uden batterier og lader koster den ca. 1400 kr. Så prisen er også ganske okay
Jeg købte mig en (slave)stiksav hos jem&fix for 7-8 år siden til 138 kr. Den døde godt nok for en uge siden, men hvor har den altså gjort det godt.

jeg købte en grøn bosch stiksav med pendul  i 1989 og den lever i bedste velgåenede endnu og den har oplevet lidt af hvert, så om det er grøn eller blå er en smag sag men går den istykker så er afløseren flg :

https://www.carl-ras.dk/e-shop/vaerktoej/el-vaerktoej/save/stiksave/stiksav4351fctj/

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis