Udstødning med problemer

Hejsa
VI har lige købt en Maxi Maxim 26 motorbåd, men har et lille problem med udstødningen. Når vi starter op i havnen, bliver nabo båden over dænget med vand fra udstødningen, der sidder i bagbordsside 2/3 nede på skibet, lige i vandlinjen, det bevirker at der både sprøjter kølevand og vand fra havnen lige over på nabo båden.
Vi over vejer om man kunne sætte en fjeder belaste klap på, således at der ikke er fri adgang ud ...
har i en ide.... ?

/LejfM


LejfM
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet er sikkert det nedsænkede udstødningsrør bliver vandfyldt under stilstand.
Måske du kan begrænse det ved at tørne motoren først.

 

Uhh havde ikke lige set dit svar, , problemet ligger i at halvdelen af udstødningen ligger under vand, derfor sprøjter det voldsomt, når motoren er i gang, jeg har nu set nogle "udstødnings klapper" der kan sættes i udstødnings hullet, så må vi se, når jeg får den søsat, om det hjælper.

LejfM
Er det ikke nemmere bare at sætte en bøjning på så udstødning/vand sprøjter nedad. ???
Jo det var en mulighed, men der skal så bores et par huller i bøjningen, så der ikke kommer vakuum og der suges vand i gennem udstødningen

LejfM
Monterer du noget udvendigt så pas på, at det ikke rager længere ud end fenderlisten. Ellers risikerer du at blive hængende på en pæl ved sejlads ind i/ud af bådpladser. Det er ret irriterende og måske går noget i stykker.
Du kan montere en vakuumbryder på udstødningssystemet, som vi har det på sejlbåde. Det nødvendige kan umiddelbart købes.


Finnband
Annonce
Yep, prøver mig lidt frem

LejfM
Vetus har udstødningsgennemføringer med en klap. Det kan måske hjælpe.

1691
Tak, jeg ser om de er den rigtige størrelse

LejfM
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis