Variabel strømforsyning 10-30v 10amp

Hej. hvordan og hvorledes gør man? 

Jeg står og skal bruge en variabel strømforsyning med indikator af amp forbrug. 
Hvad skal man finde/bruge? det skal bruges til test af LED lamper, og måling af amp forbrug. 

Man skal kunne sætte strøm til en lampe, og så justere strømmen mellem 12 og 24v gerne fra 0-30v hvis det kan fåes 

man skal ikke kunne justere amp på den, men blot aflæse hvor mange amp der bliver trukket når man justere spændingen :-) 

nogle der kan hjælpe? 

se evt. billede :-) 


Emil // www.brylleled.dk
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke bare bruge den model, du har vist. Den ser ud til at opfylde dine krav. Den elektroniske strømbegrænser er indbygget i de fleste spændingsforsyninger blandt andet til beskyttelse af ikke mindst elektronikken, og så kan man ligesågodt gøre den variabel.

fase
Ja, og samtidig kan du bruge dit multimeter til at måle strømforbruget.

Men det er måske et lånt billede ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er et lånt billede fra det store Google 😀
Jeg har en webshop hvor jeg sælger led lys, og vel gerne kunne teste produkterne jeg for hjem, og måle forbruget ved både 12 og 24v :-) plus, de speciale løsninger jeg laver for folk med loddekolben, måle havd det bruger, så jeg kan oplys folk om hvad tingen bruger af strøm ved de givende sprændinger :-)
Dem jeg har fundet indtil videre er med justerbar amp.. og det duer ikke. Jeg søger en samlet løsning hvor jeg sætter 2 krokodille næb på kablerne, tænder den ting, og så kan justere fra 0-6v til 24-30v hvor jeg så kan se hvad der trækkes ved de spændinger ;-) hvis du forstår :-)

Emil // www.brylleled.dk

Hvorfor skulle netdelen med justerbar strømbegrænser ikke virke? Hvis du ikke skal bruge den, sætter du den bare til maks. begrænsning, så reagerer den ikke, før du når maks. strøm. Spændingsreguleringen fungerer uafhængig af srømbegrænseren.

Og med elektronisk regulering slipper du ikke for den eletroniske sikring.


fase
Hvad med sådan en:
http://dk.farnell.com/tenma/72-2540/power-supply-1ch-30v-5a-prog/dp/2445412?ost=2445412&searchView=table&iscrfnonsku=false


Fås også i 3A

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Annonce
Fabin.
Tror ikke du er med.
Jeg vil ikke justere AMP. På lampen, den skal bare give det strøm jeg sætter den til. Eks. 12v, og så kunne aflæse hvor mange AMP. Der går igennem når lampen for 12v :-) og det samme ved 24v. :-)

Speddy. De er lige små nok 😬 10amp er deromkring jeg skal bruge, når jeg sidder og roder med store led lysbjælker med arbejdslys osv i :-) de trækker en del :-)

Har kigget på den her, men jeg forstår ikke om fabin mener man kan sætte AMP på maks, om så Der står i display hvor mange AMP der bliver brugt :-)
Det er jo det jeg skal bruge for at skrive det om de givende produkter,

https://elektronik-lavpris.dk/p135979/bn207102-laboratoriestroemforsyning-0-30vdc-0-10a/?osCsid=q8dlle9m0eosmq8kr192oh23a2

Emil // www.brylleled.dk
Hej
Det er jo heller ikke rigtigt hvad "Fabrin" skriver om strømbegrænsningen - den skal jo stilles til minimum begrænsning - så er den jo faktisk koblet ud !
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Beklager - ved ikke hvor jeg fik det med 3A fra.
Den du selv har fundet ser fin ud. Stil strømbegrænseren til 10A, så giver den alt det den kan og viser hvor meget du trækker på displayet.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Skrevet af polobjørn på 12-02-2017 18:31
Hej
Det er jo heller ikke rigtigt hvad "Fabrin" skriver om strømbegrænsningen - den skal jo stilles til minimum begrænsning - så er den jo faktisk koblet ud !
polobjørn

Så har jeg nok en helt speciel spændingsforsyning, for når jeg stiller strømbegrænseren på min., så bliver strømmen begrænset til den indstillede værdi, ligeså bliver strømmen begrænset til (hos mig) 3A, når begrænseren bliver sat til max. Man kan bruge spændingsforsyningen som konstantstrømsgenerator ved hjælp af indstilling af den elektroniske sikring.

 

 


fase
Speddy, det er jo lige det jeg ønsker! Je bestiller en med det samme 😀 Hvad hvis jeg vil måle watt forbrug? Kan man få noget man sætter imellem strømforsyning og den lampe jeg tester, der kan måle watt ved de spændinger jeg sender ud til lampen :-)

Emil // www.brylleled.dk
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis