Lille Tivoli radio, og forstærker

Hej

Kommet i besiddelse af en gammel radio ( 1950 ca) hvor al indmaden dog var pillet ud af den, så ville sætte en ny radio i den sammen med en lille forstærker til den store højtaler der sider i.

Mit spørgsmål går i, om man kan, og hvordan hvis så, samle de to til et strøm stik sådan, så når man f.eks tænder den ene for den anden strøm samtidig med? Håber det giver mening.

V. H
Simon
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis begge drives af 230 volt skal du enten forbinde dem parallelt på 230 volts siden til samme ON/OFF externe kontakt.

Eller hvis du vil bruge en af ON/OFF kontakterne på en af enhederne, forbinder du 230 volts ledningen parallelt med trafoen på den anden enhed, så nr 2 enhed tænder sammen med enhed nummer et.

Håber smørren giver mening, ellers spørger du igen. Heller en gang for meget end BOMM.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif
Tusind tak for svaret!!! og undskyld det sene svar!
Ja det giver mening for mig!

vil gerne have forstærkeren til og T/S når man T/S radioen.
Jeg kigger lige lidt på det her imorgen og ser om jeg kan finde ud af det ellers skriver jeg lige igen !
Skrevet af Sim1992 på 15-02-2017 19:32
Hej Leif
Tusind tak for svaret!!! og undskyld det sene svar!
Ja det giver mening for mig!

vil gerne have forstærkeren til og T/S når man T/S radioen.
Jeg kigger lige lidt på det her imorgen og ser om jeg kan finde ud af det ellers skriver jeg lige igen !

Det lyder godt.    

Vil da også gerne høre til, når du får det til at virke.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja det skal jeg nok
Prøvede jeg og samle det men må have samlet det et forkert sted, da forstærkeren stå tændt hele tiden

Fra strøm stik går der to ledninger til transformeren
Derfra går to ledninger vider til "bundkort" hvor det så bliver fordelt ud

Til 2forskellige stik
1. Tror jeg er kaldt fladstik (dem der også er/var brugt i computere)
2. to tynde ledninger (sort og hvis)
Begge går fra første bundkort over til andet bundkort hvor alle knapperne er sat fast

Håber det giver mening
Samlede den før transformeren hvilket jeg bagefter godt kan se selfølgelig ikke vil virke, men man lærer af sine fejl
men vil gerne lige hører hvor du ville så jeg ikke laver flere fejl
Hmm, det er ikke rigtig til at se ud fra et billede. Har du ikke en betegnelse ud over "Tivolieadio", dvs fabrikat/nummer eller hvor de er købt, så det af den vej er mulighed for og eventuelt finde nogle diagrammer ??? ;-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Henry kloss Tivoli audio model one

Synes ikke lige jeg kunne finde noget diagram til den, men kigger igen imorgen
Skrevet af Sim1992 på 21-02-2017 22:32
Henry kloss Tivoli audio model one

Synes ikke lige jeg kunne finde noget diagram til den, men kigger igen imorgen

Hvis det er den her:  https://tivoliaudio.dk/model-one-classic-retro-am-fm-table-radio.html  blucer det nok svært og koble en forstærker efter idet den (efter teksten) ingen AUX udgang har men udelukkende en indgang. Det vil nok gøre det lident formålstjeneligt og foorsøge at få dem til og tænde på samme knap.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis