punto køre på 2 cylinder

Hej alle herinde har en punto fra 2005 der periodevis kun køre på 2 cylinder. Har fået den udlæst med besked på at der er tændingsproblem, motorlampen lyser når den køre på 2 cylinder.Har skiftet tændspole,tændrør,tændkabler uden at problemet er løst. Kan det være motorstyringen, eller ...... hjælp jeg har ikke lyst til at skifte mere i blinde. hilsen ole


Ole
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil gætte på tændingsmodulet frem for motorstyringen. Det er det modul som føder tændspolen, og er altså først i fødekæden

Elektronikteknikeren

- der er 2 tændspoler - hvad med strømfordeler ??


 

der er ingen strømfordeler den ene tændspole tænder på 1 og 4 og den anden 2 og 3.

Ole
nej og hvor sidder den

Ole
og hvordan checkker jeg den

Ole

Så vidt jeg husker, kaldes den også krumtapsføler/omrejningssensor og sidder typisk ved remskiven, modsat gearkasse.
google prisen - er det en punto 188 - 1,2 80hp??
Ps. en defekt krumtapsudluftnings slange, kan også få en lampe til at lyse. Hvis benzinforbrug er uændret, peger det lidt i retning af ovenstående.
Havde faktisk selv en punto 1 - skiftede tændrør for hver 20k og olie 10k - kørte små 150000 km uden nævneværdig rep/bøvl.


 

Hejsa
- Der er lidt info her - http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/136992
Ps: Polobjørn herinde ved alt om emnet...

 

Hej cdp 1000 tak for hjælpen skiftede føleren ved krumtappen og motoren kørte som ny. Dette forum er uundværlig.
Mvh. Ole

Ole
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis