Kabel træk i rekler

Er det lovligt at trække installationskabler igennem rekler i gibsvægge. Eller skal der være i rør?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, selvfølgelig må du det, du skal bare sørge for at kanter i hullerne ikke kan beskadige kablet. Det har jeg set lavet med et stykke af kabelkappen, som blev puttet ind i hullet, så det nåede hele vejen rundt. Der findes materiel til det samme.

fase
Så det du siger er at selve rekelhullet skal der f.eks bruges et gummibåd af en slags eller kappen fra et kabel

Skal lige pointere at jeg godt vidste om man måtte trække kabler igennem. Vil bare høre om hullet skulle være dækket

Ja, kablet skal beskyttes mod beskadigelse ved at bruge et stykke kappe eller bedre, det der er beregnet til det.
Når jeg skriver et stykke af kappen kan bruges. Du skærer selvfølgelig kappen op på langs, så det selv holder fast.

Dit spørgsmål gik på, om det var lovligt, at trække kabler i regler.


fase
Træk et stykke 16mm flexrør om kablet så det ikke hviler på den skrape kant........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der skal dælme rykkes mange gange (og hårdt) i et installationskabel for at det kan blive beskadiget i et hul i et stykke træ. Går I jævnligt og rykker i jeres kabler?
det ikke træ men alu
Nåh, jamen så er jeg med. De hedder nemlig ikke reglar, men (stål-)profiler (indelt i f.eks. lægter og skinner) ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis