Sorte pletter på trægulv. Hva er det?

Kan det være skimmelsvamp?:

Gigsi
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Knaster? Det ville være nemmere med et billede..

Men det kan også være skimmel. Er det i nærheden af en vindue, hvor det kan skyldes kondensvand. eller har der stået en potteplante der?

 


Gigsi

Så fandt jeg ud af at sætte billeder på 😀

Min situation er den, at jeg har boet i to lejligheder med skimmelsvamp og deraf meget dårligt helbred, nu har  jeg så lige fået anvist denne stuelejlighed, og gulvet er lige blevet slebet, men jeg er selvfølgelig meget opmærksom på, at jeg ikke igen flytter ind i en bolig som giver mig dårligt helbred, og må fraflytte. 

Håber på lidt hjælp herinde fra. 

 

 


Gigsi
Det ligner fugtpletter, måske fra en potteplante eller noget andet der har stået på gulvet.
Prøv at lægge et kaffefilter(de brune ublegede er de bedste) på pletten, og stil et eller andet tungt ovenpå en times tid.
Hvis kaffefilteret bliver plettet så er det fugt, som med tiden kan udvikle sig sig til skimmel.
Så ville jeg kontakte udlejer hvis det er fugtigt.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

Ja, det ligner fugt. Kan prøve dit råd.
Det kan jo i princippet være fugt som trænger op nedefra 😏

Det er underligt, at ,,"fugten" sidder i samlingerne .


Gigsi
Skrevet af gigsi på 26-01-2017 18:12

Ja, det ligner fugt. Kan prøve dit råd.
Det kan jo i princippet være fugt som trænger op nedefra 😏

Det er underligt, at ,,"fugten" sidder i samlingerne .

Det ligner angivelig blåsplint, der er en skimmelsvamp. Det kommer af at træet engang har været opfugtet i længere tid. Du kan selv google blåsplint for og få mere info omkring ............  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
I mine øjne ligner det absolut ikke blåsplint. Det ligner bare noget træ, som har fået fugt.
Det kan tyde på, at gulvet ikke har været ordentligt forseglet, således at fugt er trængt ned i samlingerne. Det er netop det svageste sted, ide der jo er endetræ i samlingerne, og endetræ er det som lettest suger fugt. Det ligner heller ikke skimmelsvamp. Men du kunne jo passende spørge dem om, hvorfor der er så mange fugtskader ved samlingerne. Det næste er så, om du har mulighed for at se/mærke, om det aktuelt er fugtigt, eller det "bare" er skader fra tidligere fugtskader.
Hvorfor mener jeg ikke, at det er blåsplint? Er gammel træmand og har arbejdet en del med træ, som også havde blåsplint, og jeg mindes ikke at have set noget der bare tilnærmelsesvis lignede det på billedet. Blåsplint så helt anderledes ud og var ikke noget, som kun var i endetræ, det var typisk mere udbredt og med helt andre mønstre og farver.

Kurt B. Andersen
Tak for dit svar, Kurt. Kan jeg evt måle om der er fugt i træet med et apparat?

Gigsi
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis