2x korrespondance som kan dæmpe belysningen

Jeg skal have lavet 2xkorrespondance på den ene væg og lige så på modsatte væg.

Den ene skal tænde køkkenbelysning, og den anden skal tænde stuen. Her vil de have at det kan dæmpes via de 2 korrespondancer.

Korrespondancerne er simpelt nok at lave. Min egen ide er at bruge en dæmper til dinskinne montering fra servodan.

http://www.niko.dk/produkt/65-410

Er der en måde det kan lave anderledes/nemmere? kip ? eller noget tredje?

 

PS. Har dæmperne fra en tidligere opgave.

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er ikke helt sikker på hvilken dæmper det er der kan bruges, tror det er tuch dæmperen som kan bygges ind istedet for den ene korrospondace afbryder, også sættes der en fjedder i den anden afbryder. Så kan begge bruges til at tænde og dæmpe med.
TOUCH IR 350 har korrespondancefunktion LK garantere dog ikke fuld funktion ved LED

Den fra servodan du henviser til i starten, kan kun styres af lavvolt signaler, og der kan heller ikke med sikkerhed dæmpes led. Den kan desuden ikke arbejde med mindre belastning end 100 VA så det er sikkert ikke en god ide til privat brug.

Er det smartest at anbringe den på tavlen kan jeg anbefale denne tryk her  Den kan dæmpe LED , styres med x antal 230 v tryk. kan dæmpe op til 400W der er forskellige indstillingsmuligheder. du skal så ikke bruge korrespondance, men 2 - 3 enpolede afbr. med fjeder. Og tændledning kan trækkes i samme kabel/rør som de andre ledninger.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja jeg kunne måske også lige have læst brugervejledningen

Den ser fin ud den dæmper du henviser til.

Tak!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis