Varmvægsplade 20 mm

Bag min tøjskab uden bagbeklædning (dvs. man kan se væggen igennem) vil jeg gerne isolere da væggen er for kold og giver et for fugtigt miljø i skabet. Men jeg har ikke plads til de 40 mm varmvægsplader normalt fylder. Så vidt jeg kan se består de bare af 10 mm gips + 30 mm flamingo. 
Kan jeg ikke bare sætte 20 mm flamingo op på den rå puds, eller er der noget i vejen for det?
Eller der findes måske varmvægsplader på 20 mm?
 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jo det kan du da sagtens. Du vil samtidig skabe et super dejligt miljø for skimmelsvamp :-)

er det umuligt at efterisolere udefra vil skamolplus være mit bedste alternativ. Fuldklæbes til væggen.

Hej Boso, men så siger du jo også at alle varmvægspladder giver skimmelsvamp. Det handler vel om at fjerne uorganisk materiale og så er der vel ingen problemer.

Jeg tænker at ren flamingo ikke er okay pga brændkrav og at det skal dækkes med gips.

Hvad med at bruge wedi-vådrumspladder de fås i 20mm vil det være en løsning?

I flg denne her video kan man godt bruge dem.

https://www.youtube.com/watch?v=0B5DMto1mrU

Jeg ringer til dem i morgen og hører.
hejsa
nej det er ikke nok at fjerne organiske materialer - alene fordi det er umuligt at gøre. Det er dog en god hensigt at have.

Skimmel vokser hvor følgende er opfyldt: ilt, fugt og organiskematerialer. Ved organisk kan også forstås f.eks. aflejringer fra berøring af væggen med din hånd. Det er næsten umuligt at rense sådan en væg af - hvis man fuldlimer fjerner man ilten og derved kan der ikke vokse skimmel.

Kan henvise til SBI 224 der beskriver ovenstående problemerstillinger

P.s. men får forskellige svar afhængig af hvem man spørger. Specielt hvis man lever af at sælge et givent produkt :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis