Rep af beton gulv

Jeg skal til at ligge noget flydespartel ud på gulvet i et af vores værelser, men har opdaget at gulvet i den ene side kan vippe (hvis man står ovenpå det lille stykke til venstre)
Mit spørgsmål er: Er det nok at ligge flydespartel på gulvet eller skal jeg ha brækket det lille stykke til venstre op, og ha lavet noget nyt beton ?

Der skal ligges træ gulv til sidst. 


Steven
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen bud ?

Steven
det er nu du har chancen for at gøre noget ved det problem var det mig ville jeg lave det ordentlig, at lukke øjnene bliver du ikke glad for i længden.....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Super, så går jeg i krig

Steven

Når jeg nu er færdig med at bryde betonen op, hvad er så næste skridt ?
Som jeg kan se det, så er der 3-4cm beton og 6-7cm leca sten.
Underlaget under lecastenen ser ud til at være beton, uden at være helt sikker.

Vil det bedste være at fylde hullet op med nye leca sten, og så støbe ovenpå dem ?


Steven
Det er godt nok ikke meget "isolering" du har under dit gulv. 3-4 cm betongulv er heller ikke ret stærk, men sådan er resten af gulvet jo også. Få plads til så meget leca som muligt, uden det går ud over tykkelsen på betongulvet.
Er det et hus i vil beholde i mange år, er det måske værd at overveje om i ikke skulle lave det efter nutidens standard. Bryd det hele op, og grav ud i min. 40 cm tykkelse. Afret med grus, og isoler med min. 30 cm. flamingo + 10 cm beton øverst. En stor omgang, men fremtidsikret. God arbejdslyst.

Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Så hvor meget leca vil du bruge ? 50/50 ?
Jeg regner da med at bo her en del år endnu, men at begynde at bryde det hele op, det blir en for stor opgave for mig.
Og som du selv skriver, så er resten af huset jo også bygget sådan som dette rum..

Steven
når du nu vil springe over hvor gærdet er lavest så vil 50/50 nok ikke være helt ved siden af men du har stadig ingen isolering leca virker kun som kapilarbrydende lag og er ikke isolerende. og som søren siger skal du bo der i mange år så gør dig selv den tjeneste at lave det RIGTIGT..... det du påtænker er kun en lappeløsning og revnen vil med al sandsynlighed komme igen da der jo heller ikke er nedstøbt rionet i dit beton lag
Jeg får en murer til at kigge på det, så må vi se om det er noget jeg selv kan lave, eller om jeg skal få ham til det..
At bryde op kan jeg jo sagtens selv gøre.. det er mere hvis der skal sand, grus osv, det har jeg ikke så meget forstand på..

Steven
Så har jeg fået besøg af en murer, og han siger at det er en ok løsning (rep af det "lille" hul). Men glemte helt at spørge ham om hvilken slags beton jeg skal bruge..

Er der nogen af jer der kan pege mig den rette vej .. ?

Steven
Det er højst sandsynligt kun den øverste del beton som kan vippe - hvilket vil sige det har sluppet underlaget af en blanding af lecanødder og beton. Sådan gjorde man i gamle dage i mange huse. Du skal bryde stykket med løst beton op - du kan banke med skaftet af en skruetrækker for at høre hvor "slidlaget" lyder hult. Prøv så vidt muligt at undgå at tage for meget af lecaærterne med op.
Du skal huske at prime hullet i gulvet med betobinder som sikrer en bedre vedhæftning for dit nyt beton.
Det nye beton kan du blande med 1 del cement til 4-5 dele støbemix. Du retter gulvet af med en loddestok / brædt fra det oprindelige gulv. Som udgangspunkt siger man at man ikke må blande reperationer stærkere end det oprindelige da det ellers vil slå revner - men det er nu nok den fremgangsmåde jeg vil benytte.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også