Gips som underlag for tæppe

Hej

Er der nogen som ved om jeg kan bruge almindelig kantlimet Fermacell lagt svømmende som underlag for et relativt tyndt (6-7 mm) sisal tæppe. vil bare lægge et enkelt lag på 15 mm. Vil gerne have gips som afslutning da det er en etageadskillelse på bjælkelag og vil begrænse støj. Kan det lade sig gøre eller skal jeg spartle, bruge rigtige gulvelementer eller evt spånplade med fer og not.

Har set anvisninger på dette men er oftest som underlag  for parkett.

Vh,

Anders

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
umiddelbart syntes jeg det er en dårlig ide, som du selv skrive skal det lægges på bjælker, er afstanden imellem disse f.eks 80 cm s¨å tro jeg at du vil kunne knække en fermacellplade blot ved at hoppe lidt det gør man ikke med en gulvspånplade. for at opnå en lydisolering kan du jo lægge rockwoll el. lign under gulvpladerne, det er den normale opbygning. jeg tænker ikke at gipspladerne kan holde, du riskere blot at gå gennem gulvet
Hej
Tanken var at lægge gips ovenpå sporede plader, så gipsen skulle blot hjjålpe til at dæmpe lyd fra 1. sal. Undskyld jeg var upræcis. Er bare bekymret for om det bliver jævnt nok til tæppe samt stærkt nok i samlingerne
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Almindelig gips tåler ikke punktlast - den smuldrer. Taber du en tungere genstand vil gipspladen smuldre nede under dit sisal. Der skal flere fiber til: dvs en Fermacell E211 - Den har dog INGEN beviselig lydeffekt.

Vil du have en lyddæmpende effekt, tag' en Fermacell 2E35

Du finder hele anvisningen på Fermacells hjemmeside

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også