MacBook Pro ?

Jeg har fået en sådan fra 2010 som ikke vil starte op, den viser et blinkende ?, der er dog måder at komme ind i den og der er programmer mm. på . Da jeg heller ikke ved hvad, der er sket med den  ( evt. virus )ville jeg gerne have nulstillet den, kan det lade sig gøre, og hvordan. Da jeg altid har kørt Windows ville jeg gerne prøve hvordan en Apple virker.

Jeg købte den meget billigt ved Kirkens Korshær, så ingen kender noget til den.

Erik


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uha jeg kan ikke huske det. Jeg mener det er harddisken der er færdig. Det havde jeg selv på min fra 2006 for flere år siden

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Det tror jeg ikke på, for jeg kan godt komme og se hvad der er på harddisken, men måske har den tidligere ejer gjort det umuligt at starte op, på normal vis.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
En mappe med blinkende spørgsmålstegn i, betyder at maskinen ikke kan finde sin opstartsdisk/harddisk. Men kan du ikke lige forklare det der, med andre måder at komme ind i den ?
med kommandoen cmd-r kommer man ind til forskellige muligheder og kan tilslutte Wifi og komme på nettet.
alt, synes i orden, men der kan ikke gendannes mm.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Der er en mulighed for at geninstallere operativsystemet via internettet på nyere Macs. Om en 2010 model så er "nyere" ved jeg ikke, men det er da let at teste. Se:
http://osxdaily.com/2014/12/14/reinstall-os-x-mac-internet-recovery/

Se specielt det med : Command+Option+R  (hvis du ikke kan finde en tast med "Option" på så er det Alt tasten til venstre for Cmd tasten (til venstre for mellemrumstangenten)

Annonce
Er du kommet videre med din Macbook, eller har du stadig brug for lidt hjælp ?
Kender til problemet.....det lyder dumt men du skal indstille dato og ur manuel på den så virker det efter.Søg lidt på google efter det...det skal gøres inde fra terminal
jeg er ikke kommet videre, har haft en mac-bruger til at se på den, han kunne ikke finde fejlen. Kan man få fat i en gendannelses cd ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Kan du skrive det her som den skriver på skærmen
det vil nok være uoverkommeligt

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis