KAWASAKI FA210 Druknet fræser motor!

hej! jeg har en hjemmelavet go-kart med en fin fræser motor ; en KAWASAKI FA210.

det er sådan en her motor. https://www.youtube.com/watch?v=IZ440_78CGU

idag da jeg var ude og køre. så gik den på et tidspunkt ud for mig og jeg blev ved med at indstille choker lidt forkert og den gik ud og jeg startede igen og igen. i løbet af mit fumleri så fik jeg vist nok lige trådt lidt for meget på speederen. så det endte med at den gik ud og ikke kunne starte igen. a.k.a DRUKNE DYRET ville ikke starte så jeg måtte slæbe mi 50 kgs tunge maskine hjem og op ad lange bakker og hvad ved jeg.

hvordan skal jeg bære mig ad for at få min kære motor tilbage i normal lalleglad stand igen?

jeg har prøvet at tjekke tændrør for gnist. der er gnist og har prøvet at tage tændrører ud og så trække nogen gange i træksnoren, og så derefter sætte tændrørert i, igen. fik at vide af en jeg skulle rpøve det. men det virkede ikke.

øhhh, skal jeg godt nok have skilt hele motoroen ad for at komme ned i kaburatoren og få den rengjort og tappet bundkaret for overskydende brændstoff ? jeg syntes jeg har kigget på ydersiden af motoren, men syntes ikke rigtigt jeg kan finde nogen skrue der kan tappe bund karret. hvis der er nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal forholde mig til denne situation, så vil jeg blive meget glad  


DET KAN ALTID LAVES!!!
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skulle vi ikke lige tage og finde fejlen først ???

Det er en firtaktsmotor du der har, så du behøver ikke kigge efter et sted og tappe benzin af krumtaphuset.

Nu snakker du meget om motoren er druknet, men er tændrøret overhovedet vådt af benzin ???

Lad os lige få det opklaret, inden det hele bliver splittet i atomer.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jo, lad os endelig

aha, der kan man bare se, det var jeg slet ikke klar over

jeg syntes ikke rigtigt at tændrøret var vådt af benzin.

min mistanke til at den er druknet, stammer simpelthen fra at pludselig begyndte motoren at gå ud, og så sku jeg om og trække i snoren igen og gi lidt choker og så sætter jeg mig ned i gocarten og strækker armen om og skubber chokeren ind idet jeg gir gas " lissom jeg plejer. " og når den så når halv vejs ind ca. så tar maskineriet fat og begynder at arbejde.

den blev dog ved med at dø for mig og til sidst ku jeg ikke få liv i den. mistanken om drukning kommer vel fordi jeg troede at den kunne druknes via at trykke en del gange på gas pedalen uden at den for lov at ta fat...

hvis ikke den er druknet.

er det så muligt at karburatoren er tilstoppet ? og bare skal renses ?

DET KAN ALTID LAVES!!!

Da jeg på videoen, af motoren, så tanken sidde under karburatoren, var jeg nærmest helt sikker på det ikke er drukning den lider af når tændingen virker.

Motoren er udstyret med en såkaldt membran-karburator. Det er en meget typiske fejl ved dem at membranen med tiden bliver stiv, så den ikke fungere eller der sætter sig skidt og spærre for nogle små flapper der sidder som ventiler i samme membran. Du skal have afmonteret karburatoren/tank og have dem renset af indvendigt af for mow, rust og vand. Derefter vil en opstart på frisk benzin afgøre om der skal et nyt membransæt til. Sættet koster i omegnen af tre hund ude i forretningerne. Skal du have bud, bør der nok samtidig investeres i et nyt luftfilter samt en liter 10W30 motorolie, så du kan få det skiftet samtidig når den nu er på operationsbordet.

I øvrigt fungere den type karburatore bedst, når tanken er tilnærmelsesvis helt fuld.  

God jul/bagjul ønskes herfra.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
alletiders! jeg har også lige fundet en service manual dertil og prøvet trouble shooting sectionen. så ved hjælp af udelukkelses metoderne, så er der helt sikkert noget der tyder på at æ tank og æ karburator skal serviceres jeg er meget glad for at du lige kom med et ordentligt input til hvordan jeg løser æ sager her. det skal du hæ rigtig mange tak for!

glædelig jul og godt nytår til dig også. og masser af bagjul VROOOM!!!

DET KAN ALTID LAVES!!!
Takker, du spørger bare hvis der opstår problemer undervejs.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
årh mange tak da

DET KAN ALTID LAVES!!!

vil bare lige medlde tilbage og sige at jeg har skilt nævnte dele af og fjernet snavns osv, samlede den igen! men... den gad ikke starte.. så pillede jeg tændrøret af og så at det var helt sort... så børstede jeg skidt og snavs og og bang! i med tændrør igen og så ryk i æ træksnor og vrooom! så gik den igang, men den døde hurtigt igen fordi at æ benzin skrue og luft skrue lige skal justeres igen.. men det er tilsyneladevis nok det sore tændrør der har forvoldt problemerne!

årh ja, bedste som jeg skulle til at justere skruerne, så gik den ud og så træk jeg i snore igen og så knækkede træksnoren lol, den var nok lidt mør! så sådan en ny en skal jeg lige ha erhvervet mig før jeg kommer videre

synderen må vel være min motorolie? har du et forslag til en motorolie til den 4 takters af min ?


DET KAN ALTID LAVES!!!
Skrevet af BukkeBruse på 27-12-2016 18:05

vil bare lige medlde tilbage og sige at jeg har skilt nævnte dele af og fjernet snavns osv, samlede den igen! men... den gad ikke starte.. så pillede jeg tændrøret af og så at det var helt sort... så børstede jeg skidt og snavs og og bang! i med tændrør igen og så ryk i æ træksnor og vrooom! så gik den igang, men den døde hurtigt igen fordi at æ benzin skrue og luft skrue lige skal justeres igen.. men det er tilsyneladevis nok det sore tændrør der har forvoldt problemerne!

årh ja, bedste som jeg skulle til at justere skruerne, så gik den ud og så træk jeg i snore igen og så knækkede træksnoren lol, den var nok lidt mør! så sådan en ny en skal jeg lige ha erhvervet mig før jeg kommer videre

synderen må vel være min motorolie? har du et forslag til en motorolie til den 4 takters af min ?

Hvis tændrøret er sort og der ikke kommer blågrå røg fra udstødningen, skyldes du kører motoren på for fed en blanding. En for fed blanding gør også at motoren oser sort under kørslen.

Måske motoren også kunne trænge et nyt tændrør ? Du må nok hellere få et med når du skal i byen og hente en startsnor og motorolie  !!!

At du kunne finde liv, tyder på membramen er ok idet den så ellers ikke ville kunne starte.  

Nej, synderen er ikke gammel motorolie, det gør "kun" du slider unødvendigt meget på motorens roterende dele.

Motorolie, der køber du bare det billigste halvsyntetiske 10W40 du kan finde. Det er alt rigligt fint og fornemt til en gammel lavtydende Kawasaki fræsermotor.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
det vil jeg skrive mig bag øret! tak for dit input, det var jo super hjælpsomt! det er rart når man når ind til sagens kerne! godt nytår og god vrooom!!!

DET KAN ALTID LAVES!!!
så er der gang i skønheden igen! jeg takker og bukker for en fortræffelig assistance! tak Nitter!!!

DET KAN ALTID LAVES!!!
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis