Bedste vaskemaskine og tørretumbler?

Vi skal have ny vaskemaskine og kondenstørretumbler, og ønsker to rigtig gode modeller.

Vi har følgende krav til maskinerne:
- De skal vaske og tørre godt
- De skal se “pæne” ud ved siden af hinanden
- De skal larme så lidt som muligt
- Der skal gerne være automatisk sæbedosering
- Pris er ikke afgørende

Jeg har Googlet rundt, og været ude og kigge på maskiner, og de bedste jeg har kunnet finde er:

Vaskemaskine: Miele WMV960 www.miele.dk/privat/vaskema..._XL_Tronic

Tørretumbler: Miele TMV840 www.miele.dk/privat/toerret..._XL_Tronic

Er der nogen der har erfaringer med disse to maskiner? Eller kan I anbefale nogen andre, som vi burde kigge på?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Miele er nok den bedste,men også den dyreste,men kvalitet koster jo som bekendt.

bh
Jeg læste en gennemgang af vaskemaskine sidste år hvor det blev konkluderet at Mille faktisk var den enste producent til private der lavede vaskemaskiner hvor alt kunne repareres, og ja Miele er toppen af poppen hvad angår kvalitet og holdbarhed og dermed også i toppen af prisindekset
ved ikke om du har været ud og købe endnu...
jeg har haft en miele med deres twindos i lidt over 1 år.

Den absolut bedste maskine vi har haft - og vi har haft siemens og bosch top modeler før.
jeg villle til hver en tid vælge en maskine igen med deres twindos system. det spiller maks og vi skal aldrig bøvle med vaskiemiddel og dosering.
vi har et dedikeret vaske rum, så måske var vi mere sløsede end andre som har vaskemaskien mere synligt. tidligere havde vi altid en masse vaske pulver stående oven på maskinen(kulørt, hvid vask åbne/nye m.m.) + rester af det som lige var drysset ved siden af + sæbeskuffen hurtig blev ulækker at se på.
nu er sæbe skuffen ren, toppen af maskien er tom, og der er intet vaskepulver drys på gulvet... - dertil altid korrekt dossering og børn kan betjene uden at fedte med vaskemiddel.

jeg ville godt at de havde lavet 'tridos', alså 3 skuffer. så der også havde været plads til uld vaske middel - det bruger vi så bare den normale manuele skuffe til når vi en gang imellem har en uldvask - fordelen er at vi med sikkerhed ved at der kun kommer uld vaskemiddel i maskien og ikke en eller anden tilfældig sæbe rest fra tidligere vaske (vi har været uheldig med andre maskiner at uldtøj af den. grund krøb i vask)

vi bruger i øvrigt ikke mieles eget vaskemiddel i twindos skuffe 1, her bruger vi istedet irmas kulør uden parfume til sat en ille smule af mieles (der er meget duft i mieles, som min kone ikke bryder sig om) til gengæld bruger vi mieles iltnings middel i skuffe 2 - maskinen finder fint ud af det, da den godt ved at der er kulørt i skuffe 1 og 'blege middel' i skuffe 2 - de 2 kombinere den til alle typer af vask undtagen uld naturligvis.

efter vi er gået over til mieles twindos med iltningsmiddel er håndklæder mere bløde end før hvor hvidt vaskemiddel indeholdt 'blegemiddel' - iltningsmidel i miles er unik da det ikke kan blandes med enzymer i normalt vaskemiddel (vi bruger ikke skyllemiddel

min model har også deres capdosing - vi bruger det til impregnering af regntøj og en gang imellem til sportstøj - men syntes ærligt talt ikke at det er 100% genialt - twindos virker som det skal.

om det lige skal være den valgte model 960 ved jeg ikke, jeg har deres 130nds. men køb helt sikkert en model med twindos hvis du er doven, miljøbevidst og godt kan lide en ren maskine uden pulver alle mulige steder...
Jeg er enig med de andre mht. Miele, der fåes nok ikke noget bedre, men prisen er derefter. Vi har et sæt LG vaske maskine (LG F 14A8TDA1) og en tumbler (LG RC 8055AHI) som vi købte samlet for 1½ år siden, de fungerer upåklageligt. De står ved siden af hinanden i bryggerset, og er også "pæne" at se på, som sådan noget nu er.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis