Lim andet lag gips

Hej

Hvis jeg nu vil lime andet lag gips på første lag gips, hvilken lim skal jeg bruge?

på forhånd tak.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du lime og ikke skrue ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Fordi første lag bliver skruet på en gammel forsatsvæg hvor reglar og tynde brænder krummer og sidder i øst og vest, så det kræver en hel del målearbejde. Så det var bare for nemhedens skyld, der vil selfølgelig også komme skruer i andet lag, bare knap så mange.
En alm. montagelim af god kvalitet kan løse opgaven. Der skal stadig en håndfuld skruer i - 9 i en alm. 120cm plade.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Almindelig hvid trælim er rigeligt - montagelim er totalt overkill

mvh
Morten

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

....du kan også bruge smalfuge, som minder om alm hvid trælim, men har fordelen af montagelimens fylde (trælim er mere afhængig af tæt kontakt mellem fladerne end montagelim og smalfuge).

Meeen....det er vist en ret taknemmelig lim-opgave så det kan vist ikke gå galt (:

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Annonce
Rigtig mange tak for de hjælpsomme svar
Nu fik jeg prøvet alle 3, den alm. trælim var klart min favorit sammen med smalfuge. Jeg prøvede pattex's No More Nails men den var simpelthen for hård, den skabte flere steder luft imellem gipspladerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis