Revnet "blyskørte" på inddækning, tape til fix af dette?

Hej LDS.

Har købt en dejlig landejendom, hvor jeg går og får lavet lidt småting og løse ender.

Har en inddækning ved et tagvindue, som skal ordnes.

"Blyskørtet" som ligger ned mod tegltaget er revnet, og skal derfor tapes eller lign. (Fra bagsiden var min plan, således det ikke er synligt)

Jeg havde først indkøbt bitonium tape fra jem og fix. Det klæbede på ingen måde.
Ind i butikken igen, da jeg troede jeg havde fået en dårlig rulle. Den nye rulle var lige så dårlig, så nu søger jeg ekspertråd. ang. valg af produkt.

Ydermere skal jeg have skørtet klistret fast på mit tegltag igen. Jeg tænker at der i tidernes morgen har været monteret en butyl-streng på undersiden, denne klæber dog ikke mere.

Hvad vil folk anbefale i dag? En klæber eller lign?

På forhånd mange tak.

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville lave en ny inddækning, hvor den gamle var revnet. http://www.bygmax.dk/tacodan-alu-flex-universal-inddaekning-300mm-sort-5m-rl.html

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Vifixerdet har ret.....afhængig af situationen kan du dog måske slippe afsted med at lægge en ny flexibel inddækning (wakaflex) op under revnen og et godt stykke ud til siderne så vandet ledes sikkert væk. Jeg tror ikke du kan få noget til at hæfte på blyinddækningen så det holder på lang sigt.

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Mange tak for jeres svar.

Vil i klistre Wakaflex oven på det gamle skørte, eller hvordan vil i lave den nye inddækning? Jeg kan jo ikke blot udskifte blyskørtet, som jo sidder i forkanten.

Hvis inddækningen er af bly, kan det loddes. Det kræver godt nok en viden og erfaring i f.eks. vaskelodning. Så er man fri for de forskellige former for lapperier med, hvad der er af forskellige bitumen belagte klæbere.

 


fase
Det er en mindre sag for en blikkenslager at lodde det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for svaret.

Det er en inddækning med et skørte ala. Wakaflex, så ikke nemt at lodde i :-)
Skrev du ikke at inddækningen var af bly? Hvis det er bly, kan det loddes.

fase
Skrev "blyskørtet". Bly er vel nærmest forbudt i dag.
Sådan læste jeg det også ;-) - der var jo ikke butyl på blyet i gamle dage.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Prøv at smide et billede op så vi kan få grisen på bordet (:

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også