Opbevaring af brænde indendørs

Kan jeg godt opbevare lidt brænde indendørs under brændeovnen, som vist på billedet nedenfor. Brændet er noget almindeligt ovntørret fra Silvan, men er i tvivl om jeg bør fjerne det hele inden jeg tænder op eller om det i det hele taget er en dårlig ide med brænde indenfor

Håber I kan hjælpe :-)

Hmm billede følger. Er lige på telefonen :-)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er der ikke problemer i - men som @Je_ns skriver - ikke noget med svamp, mug og skimmel.. Der bliver ikke "varmt" nedenunder, hvis det er det, du er bekymret for..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for svarene. Det var lidt der jeg var bekymret for, og om jeg så langsomt men sikkert skabte et ekstra dårligt indeklima :-)

Der er ikke noget med skimmet eller lignende. Det ser ud til at have været opbevaret godt :-)

Helt enig, blot en erfaring jag har haft. For mange år siden havde jeg brænde inde ved siden af ovnen. Det var noget jeg selv havde skovet og flækket. Pludselig en vinterdag var der i hundredevis af biller i vinduet. Jeg blev lidt forskrækket, ´troede det var nogle der var ved at æde huset. Der blev sendt et par stykker i en tændstik æske til skadedyr laboratoriet ( Jeg tænkte ikke på mit brænde, så det nævnte jeg ikke). De oplyste at det var en træbuk af en art, og at den kunne komme hvis man opbevarede træ indedørs, så klækkede pupperne i varmen o.s.v. Jeg blev meget lettet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
vi bærer blot en smule ind (til et par fyringer) - ren dovenskab gør, at det står i en kobberspand, som min kære gamle farbror gav mig.. - og ikke bliver lagt ned under brændeovnen.. så drysser det mindre (men problemet er nok ikke så stort, når det er "fabrikskøbt" ved Silvan, og ikke er "hjemmehugget" i forefaldende størrelser.)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Gør det bedre selv, hvis ikke andre kan gøre det, som du vil have det!

Mangler du ikke en plade under din ovn?

Mangler du ikke en plade under din ovn?  Citat slut   ... Jo det er absolut direkte ulovligt  og meget brandfarligt , det har en skorstensfejer ikke godkendt..........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis