Tomgang

Hejsa

Min seat arosa (lupo) 1,0 benzin, ruller en smule mellem 700 og 900 rpm, når den er driftvarm.. ellers trækker og kører den ok.

Vil en gang Bellad - rens hjælpe og få den mere rolig i tomgang ?? Kompression skulle være ok, så jeg formoder ingen brændte ventiler.

Vh. Carsten

 

 

 


 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at ofre en gang indsugn. rens, eller giv den en ordentlig bellad kur, sod er et af de største problemer i dag.
Alternativt er at tage dit spjældhus af og give det en omgang vask / rens manuelt, det kan ses hvor det sidder hvis der er skidt. Det sidder med 4 skruer og en ledning, og et kabel. Men det dør altså i det potmeter der fortæller styrringen hvor det ca. står samt motoren holder ikke evigt. Det er lidt teknisk, men sandt, jeg har været det hele igennem. Da mit fra min gamle felicia opførte sig underligt for anden gang købte jeg et brugt på ebay.de, som netop havde siddet på en lupo 1.0, mener hammerslag var 175 kr. og endte på 250 incl. forsendelse fra tyskland. Nypris imellem 2000-3000 kr. Der skal en grundindstilling af et andet spjæld til hvis du skifter det.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Update...

Tak for svar!!
Jeg har haft det hele adskilt nu, fornemmer en lille (bitte) smule falsk luft, men tror ikke det betyder alt. Har endnu ikke brugt lækspray.
Spjæld, servomotor, potmeter er renset med efterfølgende pust af vd 40 - vil måske forlænge kulbanernes levetid en smule. Resultat = lidt roligere tomgang, men stadig omkring 750 rpm. Får det lige grundindstillet ved lejlighed, - så må vi se. Overvejer lidt at lave et fast justerbart stop til spjældet, men så lukker det jo ikke helt ved motorbremsning.. og servo kæmper forgæves med justering..
Vh. carsten


 

750 rpm er mig bekendt det omdrejningstal sådan en seat skal løbe med i tomgang. Du skal ikke lave dit spjældhus om til fast justerbart stop. Hvis jeg ikke husker forkert, bruges begge ender af potentiometret til at fortælle elektronikken, om spjældet er helt åben eller lukket.

fase

Dejligt det hjalp. Jeg er også mere til den visuelle rensning og ikke til sådan noget mumbo-jumbo dyrt måske virkende spray. WD40 på kulbanerne, det ved jeg ikke hvad jeg skal sige til, ville nok bruge noget rigtig potmeter rens.
Ja, 750 til 800 rpm er normalt. Jeg ville ikke gide at grundindstille det hvis jeg skulle ud i byen for at gøre det.
Det med stop ville jeg nu ikke gøre. Det er jo ikke puck maxi teknologi, det skal kunne lukke helt ned for luften.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Helt enig - er også til adskillelse. Jeg lader potten køre lidt endnu, så længe det ellers fungerer ok.
- lige et lille tillægs spørgsmål: hvor mange km rummer sådan en motor ??( håber lidt op mod 300000 )

 

"CDP"
WD 40 er et petroleums baseret "smøremiddel" IKKE kontaktfremmende rensemiddel ! ! ! !
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Bjørn
Det hele er renset med kontakt 60 først - wd 40 er blot lidt værn mod slid og udtørring. Bruger samme måde til potmetre i gl. Radioer mv.
Vh. Carsten

 

Hmm, cdp, virker det over tid i sådan nogle fine gamle radioer ?.

MVH en der var radiomekaniker i sit tidligere liv.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Det er faktisk et råd fra en radiomekker, jeg har brugt selv, dog skal aksler og andet mekanik smøres med syrefri fedt  - der findes sikkert andre der gør det anderledes -
nu bevæger vi os jo lidt væk fra emnet, men har du en bedre måde, så byd endelig ind. Vi skal jo lære hele livet.. :-))
vh. Carsten


 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis