knæk i alupex slange

Hej har fået lagt gulvvarme derhjemme i 16mm alupex af 2 prof vvs'eren. Nu er de færdige og jeg kan se der er en 4-5 steder hvor der er lidt skarpe knæk / kink i rørene. Vvs'eren mener ikke det er et problem og aldrig vil blive det, men nu vil jeg lige spørge jer. Slangen er ikke lukket helt sammen, men man kan da godt se at slangen har et lille indhak. Gulvvarmen virker fint. Har det nogen betydning?

Henrik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og hvorfor tror du, at VVSeren siger, at det ikke betyder noget? Eller jeg vil sige det på den måde, at var det hos mig, var det en ommer. Der er ingen tvivl om, at rørene har været bukket for skarpt.

fase
Skrevet af S. Fabrin på 02-11-2016 20:58
Og hvorfor tror du, at VVSeren siger, at det ikke betyder noget? Eller jeg vil sige det på den måde, at var det hos mig, var det en ommer. Der er ingen tvivl om, at rørene har været bukket for skarpt.

Vi er helt enige om at det ikke er 100% optimalt, men hvis det stadig virker efter hensigten og ikke har nogen betydning har jeg jo hellere ikke noget at komme efter.

 

 


Henrik
Hvis røret ikke er blevet svækket, betyder det ikke noget, men i min optik er en kink (for kraftig bøjning) en svækkelse af røret. Måske virker det fint nu, men hvad er langtidsvirkningen.

fase
Skrevet af henrikhansen1 på 02-11-2016 20:49
Hej har fået lagt gulvvarme derhjemme i 16mm alupex af 2 prof vvs'eren. Nu er de færdige og jeg kan se der er en 4-5 steder hvor der er lidt skarpe knæk / kink i rørene. Vvs'eren mener ikke det er et problem og aldrig vil blive det, men nu vil jeg lige spørge jer. Slangen er ikke lukket helt sammen, men man kan da godt se at slangen har et lille indhak. Gulvvarmen virker fint. Har det nogen betydning?

Ja, alupexrør har desværre en fb. evne til at revne over tid hvor de er bukket i et knæk, ved skiftende temperaturer. Derfor vil jeg også mene det er en ommer for VVS'erens venstrehåndsarbejde.

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis