kanalsejlads

Hejsan.

Skulle der være nogen der ligger inde med kort, pilots osv.osv. til sejlads på kanaler og floder ned gennem Europa, til Middelhavet. ??

Så kunne jeg være hookt.

Mvh Ole

31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt uden for spørgsmålet, men jeg har for 2 uger siden været i Wallonien / Belgien og set vistnok verdens største skibselevator. Det hedder Stre´py-Thieu. Den var da et besøg værd. Det er ikke en sluse hvor man lukker vand ind og derved hæver skibe op, nej de sejler ind i et "badekar" og det bliver så løftet op, med diverse kontravægte og store motorer. Den kan løfte skibe på 1350 tons 72 meter op.
De sejler så videre på en kanal hvos motorvejen går UNDER skibskanalen, fordi kanalen skal hen over en dal.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er en FB gruppe om flod og kanalsejlads:

https://www.facebook.com/groups/132646346846062/

Læs deres opslag - og så bliver du klogere. Og spørg dem.

MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
Takker ;0)
Ser lige på sagen.
Mvh Ole

Jeg tror at der er ret meget at kigge på - Der er et kæmpe netværk af kanaler rundt i hele Europa.

Husk lige at du skal have et såkaldt "Kanalbevis" som erhverved gennem Dansk Sejlunion. Det er ikke mere end et par x 100 kr, og heller ikke så svært.
CEVNI regler hedder det om kanalbevis.

---- jeg kunne i hvert fald tage det.

Kanalkurset kan du tage på nettet - betal via Dansk sejlunion, og du får teori og opgaver og ekasmen på nettet.
http://www.sejlsport.dk/tursejlads/oplevelser/kanalsejlads

Det kan du bare starte med nu, det tager lidt tid at komme igennem alle lektionerne - så er du klar til Foråret.

Jeg TROR også at man skal have noget VHF radio ombord nogen steder ? - dertil hører VHF - bevis. Men det med VHFén er jeg slet ikke sikker på.

MVH A

PS - Der er også noget med at man skal have papirer med, som beviser at man ejer båden, og som fortæller om besætningen og måske også om der er betalt moms af båden.


To ulykker kommer sjældent alene.
Annonce

Jøps, Ellida, takker for dine indput, men alt det der kommer til, er der fod på.
Mangler kun Kanalbeviset. Har yachtskipper, VHF bevis, fast dsc radio samt håndholdt til brug med masten på dæk. ejer og moms certifikat fra FLTF, osv. osv.
MEN mangler som skrevet kort og pilots m.v.
Og så et kæmpe ønske, en penta 1D30 i stedet for min penta 2002, men der har jo ikke været jul endnu, så hvem ved. ;0)))))

Ps. Ruten er mere eller mindre på plads, kun er vi lidt i tvivl om masten skal transporteres af et firma, til Middelhavet, eller vi skal lægge den på dæk i Lübeck når vi afrigger. Prisen er vel i 2016 penge omkring 1000-1200 EUR.

Og de penge kunne jo godt give et par flasker god vin undervejs.

Ja det lyder som om du jar tjek på det. Pøj pøj med projektet.

To ulykker kommer sjældent alene.
Hej autoole
Du skriver du har momscertifikat fra FTLF. Er du medlem,kan du trække på oplysninger fra mange medlemmer der har taget turen. Måske er der også nogle der vil sælge deres kort,eller låne dem ud.
Mvh.Lotte (june d6) for tiden i Calabrien, Italien. Måske ses vi?

 

Jøps, er medlem.
Ok "trækker" alt hvad jeg kan. ;0))))
Jeg har forøvrigt forsøgt et kontakte IT styrelsen, men forgæves. Er der noget med de er nedlagt. ???
Hvor hulan får man så et ATIS nummer fra.`????
Mvh Ole
HEj Ole.
Hvis du har et kaldesignalbevis fra Søfartsstyrelsen, så er dit ATIS nummer dit MMSI nummer med et 9 foran.
/Allan
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også