Mekanisk rensningsanlæg af kloak forbedre til SO

Hej.
Jeg kigger på hus og er faldet over noget i ejendoms rapporten jeg ikke er helt sikker på.
Huset er med mekanisk rensning og septil tank, MEN der står det skal forbedres til SO?. Hvad vil det sige?
Og hvor stort projekt er det for en vvs'er?.
Er det noget jeg skal blive skræmt over?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg TROR det betyder Spildvands ordning. Det vil sige at der over tid skal laves om på kloak system udenfor. Der skal nedgraves nogle nye trix tanke og laves noget nedsivningsanlæg. Og derefter skal du ind under en tømmeordning så der kommer en suger 1 gang om året.
Selve installationen skal laves af kloakmesterfirma, og kan nemt være i 40 - 60000 kr. størrelsen så det er da noget der er vigtig at få afklaret ved f.eks. kommunens tekniske afd.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej.
Jeg er ret sikker på at det betyder kvælstof og organisk stof. Det nedsivningsanlæg vi fik lavet renser sop dvs kvælstof organisk og fosfor. det er forskelligt hvad de forskellige kommuner forlanger, men jeg undre mig lid over at de ikke forlanger sop. Du er næsten nødt til at spørge en kloakmester om hvad der skal til for at rense for kvælstof. Her er vi i en tømningsordning, men der var ikke noget tilslutningsbidrag. Så desangående spørg på kommunen. Men ja det er noget du skal bekymre dig om. Jeg mener vi gav omkring 60000kr for ny trekammerbrønd og pumpenedsivning


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvad jeg kan læse mig til for Faxe kommune aå er der tilslutnings bidrag på ca 32000.
Når i skriver 40.000 - 60.000 har i så selv haft hænderne oppe eller er det fagmænd der har lavet alt grave arbejde og det hele fra start til slut?.

Det er et i standsat landhus med fint energi mærke og pille fyr. Inden vi har Været til fremvisning (imorgen) er minus den kloak...

Men kan fornemme vi skal lægge 100000 til købs pris1

Jeg TROR ikke du skal lægge pris for trekammer trixtank og nedsivningsanlæg sammen med tilslutningsbidrag.
Det sidste er noget man betaler når man bliver tilsluttet offentlig kloak, og man skal så bidrage til at betale rørføring og rensningsanlæg.
Det første er jo ens eget rensninganlæg og så betaler man de dermed forbundne udgifter.

Jeg har lige været inde på Faxe kommunes hjemmeside og fundet noget ang. spildevands rensning i det åbne land.

Der står at SO betyder rensning til reduktion af organisk stof, samt nitrifikation. Tryk her så har de nogle prisoverslag på selve rensningsanlæget, men dertil skal lægges omlægning af kloak og ekstra hvis der er vanskelige jordbundsforhold. Du skal så betale en autoriseret kloakmester for at lave anlæget.

En anden måde at komme om ved problemet er at tilmelde sig Faxe forsyning og så give dem en kontraktlig forpligtelse til at skaffe dit spilde vand væk. Så bliver du stillet lige med alle andre som bor i "mere civiliserede områder)

Det koster så det tilslutningsbidrag 35.700,00 Og så skal man årlig betale 580,00 + vandafledningsafgift 40,00 kr/m3 forbrugt vand, samt el til den pumpe der skal sidde ude i rensninmgsanlæget.

Hvilken rensningskrav der kræves og hvornår det skal etableres fremgår også af omtalte side om spildevand i det åbne land. Ca. halvdelen af husstande har krav om at det skal etableres 2013-16 og den anden halvdel fra 1016-2021. Der er et kort med afgrænsninger, men da jeg ikke ved hvor huset ligger må i selv finde det.

 

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Hej Casper.
Jeg tror elmanden har ret, du skal ikke betale tilslutning hvis du selv står for anlægget. Efter vi fik et godkendt anlæg betaler vi ,5okr i spildevandsafgift + 650kr (tror jer) i tømning. så beregner selv at det på sigt absolut kan betale sig at stå for det selv. Jeg rørte ikke en finger uden for huset så det var tilslutning af trekammerbrønd til husets afløb + etablering af nedsivning.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
det er også hvad jeg har fundet men jeg forstår det jeg læser som at jeg skal betale tilslutningsbidrag og at kontrakt med Faxe forsyningen er en løsning hvor jeg ikke selv skal for tømning...
I ejendomsdata rapporten hvor der står at det skal forbedres til SO, fremgår det at det skal være gjordt inden 31/12/17
I oversigten står der ret tydelig at det er enten få det lavet selv og betale for tømning, eller Faxe forsyning laver det imod at du betaler de 35000.
Det vil jo være et af de rigtig gode spørgsmål ved fremvisning. Og så synes jeg du skal gå lidt mere ind i sagen ved at ringe til teknisk forvaltning, inden i beslutter jer for at købe. Men det er en meget almindelig problemstilling når man køber hus på landet, så det skal jo ikke være afgørende for købet hvis det er det hus i kan tænke jer. Der er bare forskel på om en forventet udgift bliver på 50 eller 100 tusinde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er altid det sikreste at spørge kommunens teknik og miljøforvaltning. Du kan ikke bruge et forumsvar til noget, hvis det viser sig at være forkert.


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis