Håndklædevarmer som supplerende varmekilde

Hej derude,

I vores badeværelse (7 år og ca 8 M2) er der nedstøbt gulvvarme samt en håndklædetører. Begge har termostat på returen.

Vi har gulvarme overalt i huset - dog ikke soveværelse (radiator). Rum med gulvvarme kører stor set alle via shunt, men enkelt med termostat på returen. Jeg har Danfoss Link i huset men af gode grunde ikke i badeværelset, da gulvvarmen (jo) er med termostat på returen og jeg har ikke umiddelbart adgang til fremløbssiden uden at det indebærer en del arbejde. jeg vil dog gerne kunne få mit badeværelse til at køre via Danfoss Link.

Jeg har fået den ide, at jeg kan anvende gulvvarmen til at dække "grundvarmen" i badeværelset og så få påsat en fremløbsventil på min håndklædetører som så igen påmonteres en Danfoss link radiator termostat. jeg vil så lade håndklædetøren regulere til ønskede temperatur via mit Danfoss Link. Det kan godt være jeg vil opsætte en rumtermostat som så kommunikerer via Link controlleren til termostaten.

Hvad siger I til mine tanker her - er det en mulig løsning? Jeg ville dog gerne, som den optimale løsning, have gulvvarmen på min shunt som måske kan komme til at lade sig gøre når jeg renoverer min stue som ligger op til badeværelset. her kan jeg nok komme igennem og få fat på fremløbet og får det forbundet ud til min shunt.

Hilsen Torben

 

 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis