Prydgræs formerring

Hej havefolk.

På mit arbejde er der sådan noget flot prydgræs. Jeg tror ud fra en google søgning at det hedder:
Calamgrostis acutiflora 'Overdam'
Det er det høje herfra billedet:

http://1.bp.blogspot.com/-PJRFK46AjFQ/U-CeWzmWOhI/AAAAAAAAsJQ/JEQ0QE16a68/s1600/KS09.jpg

Kan se på nettet at der sælges frø til sådan noget prydgræs.

Spørgsmål: Kan jeg tage frø fra det på arbejdet, og hvornår skal disse frø tages.
Kan man forspirre det. 
Vil man kunne plante det og have det i vinduet i vinter, for så at plante det ud i haven til foråretfor at speede processen lidt op.

MVH

 


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Du tager frøet når det er modent (tørt). Tror ikke du vil vinde noget ved og så noget i en potte indendørs før hen i Marts grundet mangel på lys. Du kan eventuelt dele frøene i tre portioner og så den ene nu indendørs, en portion til Marts indendørs og sidste direkte på voksestedet. Så burde du være helgarderet. ;-)

Pøj pøj med avlen af græs. :-)


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af PeterR på 26-10-2016 09:53
Tak Leif. Skal prøves, jeg har lige høsted. Håber jeg har ramt det rigtige tidspunkt.

MVH

Jo det har du Peter, så lang tid frøet ikke er faldet af stænglen og er vissenbrun er det ok.

Måske du bør tørre frøene ved og lægge det i mindre portioner, i nogle kaffefiltre og opbevare dem i vinduskarmen et par uger. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis