Gulvvarme - helt grøn!!

Hej alle sammen

Jeg håber at I kan hjælpe med at give lidt feedback 

Vi er flyttet ind i et skønt hus hvor vi nu begynder at få det lidt koldt om fødderne, sikkert fordi vi ikke forstår os på at regulere på gulvvarmen!
Den gamle ejer fortalte os at det eneste han plejede at gøre var at lukke op for det varme vand, og så virkede alt fint, men der nu noget koldt i det ene af de to rum som er tilknyttet gulvvarmen.

Som jeg har forstået det er slange 1 & 2 fremløb af varmt vand til hvert af deres kredsløb? Slange 3 & 4 er returvand? Men hvad gør "ventilerne" oven over disse slanger? Hvad hart det af betydning når de er skruet henholdsvis op og ned?

På et tidspunkt forsøgte vi at skrue nummer 4 i bund, dette resulterede i at temp. på termometer (5) steg fra 30 til 60 grader, men uændret gulvvarme selv flere dage efter!

Vi har forøsgt at øge hastigheden på cirkulationspumpen til indstilling III (har hele tiden stået på 1, det resulterede ikke i mere gulvvarme men blot at termometer (nr. 6) viste en temp. tæt på de 100 grader!!! men slangerne ud for 1 & 2 føltes på ingen måde varmere? Vi regulerede ej heller på nogle af de øvre parametre.

Så spørgsmålene er...

1) Hvad gør/måler de enkle ting i kredsløbet? nummer 1-6

2) Hvordan reguleres dette kredsløb bedst?

3) Hvad skal vores første tilgang være for at få mere varme i det rum som er koldt? Kan vores overhovedet reguleres separat?

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til at der på fremløbet (øverste fordelerrør) er monteret flowmeter på hver kreds. Viser de at der er flow? Prøv evt. lige at tage et billede af dem og samtidig et hvor vi kan se dem du kalder "ventilerne" (på returen)

Hvordan vurdere jeg om der er flow? De fjedre der sidder inde i rørene har samme aldrig ændret position?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis