Gulvvarme virker ikke

Hej alle.

 

Dette er min første post på forummet. Jeg håber, at jeg spørger det rigtige sted :-)

 

Jeg har gulvvarme i mit badeværelse. Det er installeret af forrige ejer.

Forrige vinter virkede varmen i gulvet fint, men sidst vinter og i år har det ikke virket.

 

Termostaten er en Devireg 230.

 

Så længe varmen står mellem 0 og 1 (som på billedet) lyser termostaten grøn. Skruer man op i nærhede af 1, begynder den at vise rød.

 

Det er ikke noget, som jeg kommer til at fixe selv, men jeg har brug for jeres hjælp til at finde ud af, hvilken håndværker, jeg skal have fat i... Tror I, at det er noget i termostaten, der er galt, så jeg skal have fat i en elektriker, eller tror I, at fejlen ligger i rørene?

 

Mvh Jacob

 

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Devireg 230 er så vidt jeg ved til elektrisk gulvvarme. Når den lyser rødt, betyder det at den varmer (følertemp. er under det du har sat termostat til). Når den lyser grønt så varmer den ikke.

Prøv at sætte den på 3-4 og lad den arbejde natten over. Så har du nok varme fusser i morgen tidlig

Skrevet af pilehave på 19-10-2016 14:44

Devireg 230 er så vidt jeg ved til elektrisk gulvvarme. Når den lyser rødt, betyder det at den varmer (følertemp. er under det du har sat termostat til). Når den lyser grønt så varmer den ikke.

Prøv at sætte den på 3-4 og lad den arbejde natten over. Så har du nok varme fusser i morgen tidlig

TAK!

 

Det prøver jeg

 

 

Ingen tvivl om at det er elektrisk gulvvarme, og at der skal tid til at varme det op. Hvis ikke det er blevet varmere i løbet af 1 døgn, så er det elektriker der skal undersøge det.
Beskrivelsen viser som om termostat virker ok.
Og fortsæt nu ikke med det gulv alt for varmt, så bliver du chokeret nåt der kommer afregning på el.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu har den stået for fuld smadder i 5 dage, og gulvet er desværre stadig lige koldt. Er der andre, der har bud på, hvad der kan være galt og evt. hvilken håndværker, jeg skal have fat i for at fikse det? :-)
Tak
BL Termografi. Vi sporer fejl og udbedrer fejlen. Hvis du har skjult rørskade dækker den også gulvvarme. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis