Kan denne LED transformer bruges til 4 pærer?

 Jeg har købt LED pærer og en transformer til mit badeværelse, men er ikke helt sikker på, om transformeren er den rigtige? Jeg går ud fra, at der er indgang i venstre side og udgang i højre side? Men jeg kan ikke få det orange plastik i venstre side af. 

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad for led spots har du købt ? Der hvor der er markeret 12v er afgang. Dvs de ledninger der går til spots.
Mon ikke 15, i navnet snp15-12vf, referere til at den kan belastes med max 15 watt. Så hvis dine pære er max 15W tilsammen, så er det OK.
Det orange dæksel til venstre skal af og tilsluttes 220V, det sidder sikkert bare stramt.
Hvis der ikke er plads til dine ledninger i udgangen, må du jo lave en forgrening, hvor du trækker en ledning ud af transformeren, og så samler den med de andre i en muffe.
Jeg har en 75W af den forsyning, der trækker LED hipower bånd i mit køkken, og det er ganske simpel tilslutning, som du selv beskriver, 220V der hvor der står 220v, og 12V der hvor der står 12V.

Om du så har plads til ledningerne i trafoen eller skal have en samlemuffe eller to mellem trafo og lamper, det må du klare med lidt logistik hos dig selv.

Den skriver 12V, 1.25A=15W, så det er MAX du må trække af belastning, men det kan jo fint trække 4 stk 3W LED spots f.eks.

Hvis dine spots er på mere end 15W tilsammen, så skal du have fat i en større transformer.

 

Jeg har købt 4 pærer på 2 watt :-) Samlemuffe - lyder som om, at so ein ding må jeg hellere se at skaffe, inden jeg går i gang med at hive det ned - tak for det input :-)

Er der i øvrigt nogen, der har en ide om, hvad prisforskellen på LED-pærer skyldes? Jeg har købt disse 2 Watt pærer hos Greenline, som koster omkring 100 kroner stykket. Ja og så faldt jeg over nogle hos Lightin theBox.com, også 22 watt og ligner dem, jeg har købt i dk - de koster så 7 kroner stykket. What's the catch? ;-)
Et tillægsspørgsmål mere 😊 hvis jeg skal bruge en samlemuffe, skal jeg så også have en ekstra stump ledning til imellem transformer og samlemuffe?

Mvh tina
Annonce
Det skal se cirka sådan ud, hvor den brune og blå ledning går til til transformatorens 12 V udgang (den ende du har åbnet på dit første billede) 
De andre ledninger er til dine lamper.

 

Det er ikke sikkert du behøver ekstra ledning, måske er en af dem fra spots lange nok, så du kan tage et stykke derfra. Med det lave forbrug som LED har er det så vigtig om de er lige lange. Men du har vel altid sådan en stumpledning fra en gammel lampe.






Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af taina på 17-10-2016 21:26

Er der i øvrigt nogen, der har en ide om, hvad prisforskellen på LED-pærer skyldes? Jeg har købt disse 2 Watt pærer hos Greenline, som koster omkring 100 kroner stykket. Ja og så faldt jeg over nogle hos Lightin theBox.com, også 22 watt og ligner dem, jeg har købt i dk - de koster så 7 kroner stykket. What's the catch? ;-)

Ja.

Dem du har købt ved greeline er høj kvalitet med god farvegengivelse - og det skal det være i et badeværelse.

Det er sikkert Ra på 90 eller mere. Ra er et udtryk for farvegengivelse - jo højere jo bedre, Ra 100 er sollys.

Dem fra Kina kan du ikke altid regne med Ra faktoren - men den er sjældent over 80 - og ofte hvis den ikke opgives kan den være helt nede på 70, og det er noget skrammel, hvor en tomat kan se grå og gusten ud.

Så du har ikke gjort noget forkert ved at betale prisen for de gode pærer ved greenline - i min optik 

Det er vel også 2700 Kelvin ( varmhvid ) du har købt.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tusind mange tak :-) Så er jeg i hvert fald klædt på til t handle færdig - kan være der kommer flere spørgsmål, når jeg er i gang ;-)

mvh tina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis