Sidekanalblæser - opstart

Hej allesammen,

Jeg har en 400v 3 faset støversuger på 5kw

Jeg skal købe en generator der kan trække denne kraftige støversuger, men men er i tvivl om hvor mange ampere den den skal bruge ved opstart?? 🙃

Hvis du ikke ved det - så spørg!
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Driftsstrømmen vil være ca. 7,5A, og hvis vi antager at startstrømmer er ca. 4 gange så stor vil startstrømmen være ca. 29A. men startstrømmen vare kun meget kort tid, så måske kan generatoren levere startstrømmen, hvis den er dimensioneret til 10A.

fase
En softstarter ville nok være det nemmeste at montere, fordi du kan begrænse startstrømmen til næsten driftstrømmen. Det kan du ikke med en stjerne- trekant omskifter.

fase
Okay tak,

Så hvis jeg har en gennerator der kan lever feks. 14 ampere, og jeg montete en softstarter så burde jeg kunne starter støvsugeren op?

Hvis du ikke ved det - så spørg!

kunne du ikke sætte en benzinmotor direkte på maskinen ?  Jeg gjorde det med en kompressor. Min generator var for lille.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Skrevet af Nullerfisken på 01-10-2016 16:43
Okay tak,

Så hvis jeg har en gennerator der kan lever feks. 14 ampere, og jeg montete en softstarter så burde jeg kunne starter støvsugeren op?

Ja, det burde kunne lade sig gøre.Rådet med benzinmotoren kunne måske også anvendes. Men jeg kender ikke din opstilling.

 

 


fase
Det skal være monteres med generator desværre.

Men bare så jeg har forstået det rigtigt så skal jeg bruge en softstarter og ikke en stjerne trekant?

Og tusinde tak for rådene! 👍

Hvis du ikke ved det - så spørg!
En softstarter kan som beskrevet få en startstrøm der nærmer sig driftstrøm, hvis du har lidt tid til opstart, medens en stjerne-trekant starter vil medføre en startstrøm på 1,4 x driftstrøm ca.
Og så er softstarteren automatisk på den måde at starttiden eller maks startstrøm kan indstilles.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay fedt,

Det er forstår jeg 👍 Fedt!

Hvor sværd er sådan en softstarter at montere?

Hvis feks jeg skal trække en 4kw sidekanalblæser har du så en ide om hvor stor generator jeg skal bruge for det ville virke med en softstarter, og så den ikke bliver for belastet?

Hvis du ikke ved det - så spørg!
En softstarter skal monteres i en passende boks. 3 faser fra din hovedafbryder monteres i foroven og 3 ledninger til motor i forneden. Så måske en eller 2 små lus (spænding til styring). Boksen skal så have et pr forskruninger så den har den tæthedsklasse som kræves til dit brug.
Nu ved jeg ikke noget som helst om hvad en >sidekanal blæser < er. Men mon ikke en 4 kw motor bruger 6A så generatoren skal lidt over det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis