Spørsmål til HPFI

Hej.

Fik lige en ordenlig rap over nallern her den anden dag, og da jeg fik den gav jeg hurtig slip, og ca. 2 sek. efter slog HPFI´en fra. 

Er det ikke en ny HPFI? Den skal da slå fra på 0.3mS ?

Håber nogle vil svare på spørgsmålet 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jo, men du kan sagtens få stød selvom du har et hpfi der virker.
hpfi'en slår kun fra hvis der er overgang til jord.

 

Jep! Det er jeg med på. Men nu hvor HPFI'en slog fra går jeg ud fra jeg fik omkring de 30mA, og burde den da og slå fra meget hurtiger en de 2 sek.
prøv at tage et billede af det, så er det nemmere at se.
det står sikkert også udløsetid og strøm.

btw. tiden føles godt nok også meget længere når man står med nallene viklede ind i kabler der sprutter til højre og venstre ☺

 

Er du helt sikker på at det tog 2 sekunder inden relæet slog fra? Jeg har også svært ved at tro, at relæet slog fra 2 sekunder efter, afledningen til jord var ophørt. Jeg må give dig ret i at det føles som et ordentlig rap over nallerne eller, hvad der nu blev ramt. Du bør nok få en installatør til at afprøve relæet og måle udløsetid og -strøm, inden du udskifter relæet.

fase
Annonce
Skrevet af S. Fabrin på 29-09-2016 20:23
Er du helt sikker på at det tog 2 sekunder inden relæet slog fra? Jeg har også svært ved at tro, at relæet slog fra 2 sekunder efter, afledningen til jord var ophørt. Jeg må give dig ret i at det føles som et ordentlig rap over nallerne eller, hvad der nu blev ramt. Du bør nok få en installatør til at afprøve relæet og måle udløsetid og -strøm, inden du udskifter relæet.

 

hov kan se nu du selv er i lære, så er det da bare at låne en installationstester med hjem og teste hpfi'et

 


 

Ja det tror jeg os jeg vil gøre!
Men rørte ved lederen og gav slip med det samme og så gik der altså 1,5 til 2 sek. Kunne høre den skog fra. Så det er jeg altså sikker på. Er ikke hjemme før i morgen, så kan jeg prøve og se hvad der står på HPFIen. Men når der går så lang tid ville jeg da mene den bare skal udskiftes☺
helt sikker hvis der gik så lang tid.
men den burde ikke slå fra efter fejlen er "væk"

stik fingrene på og prøv igen og tag tid 😅
ej, nok bedre med testeren

 

Haha.... tror os det er bedre med testeren så! Synes ik det er værd og prøve det igen👍
Det vender du dig snart til når du har været i lærer noget tid ☺
Er det er hpfi? eller hfi, eller noget helt 3?

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis