texas bcp 4300

er der nogen der har erfaring med texas bcp 4300. som nogen har den eller prøvet. hvor god den er.

texas cg 430b. vs texas bcp 4300.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af hans2.hansen på 28-09-2016 22:43

er der nogen der har erfaring med texas bcp 4300. som nogen har den eller prøvet. hvor god den er.

texas cg 430b. vs texas bcp 4300.

Nu kender jeg ikke de to omtalte maskiner. Kan se den ene sælges til omkring en tusse og den anden til to. Dog undre jeg mig over der "kun" medfølger et trimmehoved med to snøre til en 43 cc maskine, som begge er. Det vil efter mit forkromede øjemål, være mere passende med en lettere 25 cc motor til det medfølgende udstyr ! 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

ja. den til to. texas bcp 4300. den har jeg. (hjemme) ja. trådhoved. er for svag. dur kun til græs. til den motorstørrelse. men jeg søger efter fire trådet jet-fit hoved. jeg ville have på. men er prøvet af med en masse krat. med tre tands klinge. der to den rigtig fat. og den er god. den til tusse. cg430b har den på arbejde i pilevejen. den er 10 år på bagen. og køre i bedste væld gående. med fir trådet jet-fit hoved. ja. styret er blevet repareret efter at den delte i to halve. da styrbeslaget gav efter i de mange år. og er repareret. og er sat et stykke rundjern i styr røret i styrbeslaget. og bruger aspen 2 benzin.

Skrevet af hans2.hansen på 30-09-2016 15:19

ja. den til to. texas bcp 4300. den har jeg. (hjemme) ja. trådhoved. er for svag. dur kun til græs. til den motorstørrelse. men jeg søger efter fire trådet jet-fit hoved. jeg ville have på. men er prøvet af med en masse krat. med tre tands klinge. der to den rigtig fat. og den er god. den til tusse. cg430b har den på arbejde i pilevejen. den er 10 år på bagen. og køre i bedste væld gående. med fir trådet jet-fit hoved. ja. styret er blevet repareret efter at den delte i to halve. da styrbeslaget gav efter i de mange år. og er repareret. og er sat et stykke rundjern i styr røret i styrbeslaget. og bruger aspen 2 benzin.

Nu forstår jeg desværre ikke det hele, du skriver Hans. Men en egenskab jeg personlig vægter højt på en buskrydder, er at røret mellem motor og redskabsgovedet er stift, så det ikke bevæger sig sideværs når man giver maskinen gas.

Og spørger du mig, er de savklinger man kan købe til buskryddere betydeligt mere velegnet til buske og små træer end en tretandet/firtandet klinge. Savklingen kræver nemlig ingen motorkraft, samtidig er den betydelig mere skånsom ved maskinen og chaufførens arme. Syntes faktisk også den er betydelig hurtigere i brug, når man står med en jungle foran sig og skal have nedlagt.    

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
ja. det er ikke store stammer der skal nedlægges.! men med tre tandet klinge. er god til at få has på brumbær og brændeneller og den slags. men sav klinge til at skære mindre træer og buske. som den tretandet ikke klinge.kan tage. ja. savklingen er ind for række vide for at købe den.
Skrevet af hans2.hansen på 30-09-2016 16:18
ja. det er ikke store stammer der skal nedlægges.! men med tre tandet klinge. er god til at få has på brumbær og brændeneller og den slags. men sav klinge til at skære mindre træer og buske. som den tretandet ikke klinge.kan tage. ja. savklingen er ind for række vide for at købe den.

Det er så sjovt Hans. Har i den forgangene uge ryddet et stort areal bag en gammel stald for en bevoksning af brumbær, hyld og pil. Der prøvede jeg faktisk både en tre og firtandet klinge. Der gik ikke mange minutter inden savklingen kom på i stedet. Den kører bare bedre, uden at give de slag de to andre giver i håndtagene hele tiden. Og som sagt er en savklinge ikke langsommere i brug, tværtimod. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
ja. nu har jeg købt en firetrådet trimmerhoved fra oregon jet fit og en bøtte tilklippede tråde fra oregon techni blade. (grønne) ud fra min arbejde i udeholdet. har jeg arbejdet med disse tråde. de er rigtig gode de tager nemt høje græs og brændnælder.! i år når det melder sig. skal min buskrydder texas bcp4300 afprøves med oregon firetrådet trimmerhoved.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis