Gulv for kort til fodliste kan lappe over / Gipsloft for kort til afslutning mod væg?

Hej,

Har været ved at lave en rå murstens væg. I den forbindelse har jeg banket 1,5-2cm puds af. Det betyder at gulvet ikke er "langt nok" ind mod væggen. Således mine lister (ca. 1cm dyb) ikke overlapper gulvet når det monteres mod væggen. (Der mangler nok 0,5-1cm) Hvordan får man dette til at se pænest ud?

Yderligere så er der samme problem i loftet, at gipsloftet stopper ca. 1cm fra væggen. Hvordan får man det lavet, så det ser ud som om loftet går ind mod murstensvæggen?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Du kunne jo montere en sandliste i hele rummet, på gulvet.
I loftet kunne du jo gøre det samme, men jeg ville nok finde en lidt større liste. I hele rummet for syns skyld
På loftet kan du vel spartle dig ud af problemet. Altså fylde modelgips, polyfylla eller let sandspartel i hullet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Loftet spartler du som beskrevet. Gulvet løses efter min smag med et tykkere fodpanel eller klodser bag det eksisterende og en liste på toppen, der dækker sprækken.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Tak for svar.

I forhold til loftet, risikerer jeg ikke at det nemt sprækker med tiden? Er der noget bestemt man bør bruge for at undgå det?
Alt løst renses af, støvsuges, primes og så en kvalitets grovspartel efterfulgt af en fin.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Istedet for en fodliste. Så syntes jeg måske det ser dumt ud op af den murstens væg. Kan man på en anden måde få dækket det 1,5-2 cm hul?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også