Røgvender Viadrus U 22

Hej jeg har købt en røgvender hos vvs experten til at sætte ind i buden af kedlen, den kostede lige 700 kr.

Men hvor langt skal den ind i den nedeste låge ???. Skal den helt ind mod bagvægen eller skal den bare ind så inder kanten flugter med lågen når den er lukket. 

Jeg kan se nu at den har nedsat røg temperturen gevaldigt med over 100 Grader.

Jeg har en multi 22 pillebrænder på den.

 

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af janerik på 28-09-2016 18:04

Hej jeg har købt en røgvender hos vvs experten til at sætte ind i buden af kedlen, den kostede lige 700 kr.

Men hvor langt skal den ind i den nedeste låge ???. Skal den helt ind mod bagvægen eller skal den bare ind så inder kanten flugter med lågen når den er lukket. 

Jeg kan se nu at den har nedsat røg temperturen gevaldigt med over 100 Grader.

Jeg har en multi 22 pillebrænder på den.

 

 

Kender ikke røgvenderen, men normalt skal der være fri pasage i den ende der sidder højest. Dvs. den lave side skal sidde op mod døren eller kedlens bagside, alt efter hvordan den er indsat.

Undre mig dog over der ikke er en brugsforvirring med til røgvenderen.  

Håber det giver mening.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej tak for svar. Jeg har sat den ind så den passer med den åbning i kedlen. den er ikke helt tilbage i kedlen. jep min røg tempertur før røgvenderen, når fyret kørte max, var 350 gr nu liger den på mellem 100 og 150 gr. Mon ikke det er ok.

Det kommer faktisk lidt an på hvor du måler røgtemp. enten i skorstenen (top/bund) eller røgrøret 

Om skorstenen er høj/lav - fritstående - isoleret mv.

Er røgtemp. på 100 grader f.eks. målt i røgrøret, kan temp. i den øvre del af skorstene være ganske lav, måske for lav. 

ok den er lav og er isoleret, den står midt i udhus lavet i mursten og kerne inden i. røgtemp er taget i røgrør bag kedlen.
Annonce
Man kan i hvert fald sige at med sådan en forholdsvis lav røgtemp. målt i røgrøret - så fyre du bestemt ikke for gråspurvene ;-)
he he det var nu en taste fejl den er 200 til max 250 gr. før røgvender var den helt oppe på 350 gr.
Skrevet af janerik på 29-09-2016 13:20
ok den er lav og er isoleret, den står midt i udhus lavet i mursten og kerne inden i. røgtemp er taget i røgrør bag kedlen.

Finder du løbesod i bunden af skorstenen, er røgtemperaturen for lav. Du kan formodentelig vinde noget ved og isolere røgrøret mellem kedel og skorsten, hvis du får problemer med den nye lave ..........  

EDIT:  Med en røgtemperatur på 250 grader burde du ikke få problemer med kondensering i skorstenen.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis