Beskyttelse af fuge i køkkenbordplade

Hejsa..

Jeg har prøvet, at søge lidt rundt om på nettet uden helt at finde et svar. Jeg er ved at renovere et ældre sommerhus og i den forbindelse er vi endt med, at prøve at lave en køkkenbordplade med klinker og en 6mm. fuge(Alifix CeraFill). Denne fuge regner jeg med vil blive udsat for lidt af hvert, rødvin, tomat, rødbeder osv. men hvordan beskytter man den på en sundheds fornuftig måde? Tænker nemlig, at de forskellige alifix produkter måske ikke, er egnet når det nu er en bordplade der kommer i kontakt med mad.

Bivoks? Sæbespåner? eller hvad er jeres forslag?


Jesper Boje Sørensen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe et specialprodukt til fugeimpregnering - prøv at Google det

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Du kan evt bruge deres epoxy fuge. Fugede engang en bordplade i London et bord med franske møgskæve klinker og bestilt med relativt brede fuger, med en hvid epoxy fuge. 2 dage senere var der en håndværker der havde fået løsnet afdækningen og væltet et krus kaffe ud over de hvide fuger. Der var ikke en plet at se da det var tørret op. Men det er en sej og træls fuge at arbejde med. Noget i retning af tyndt tyggegummi. Jeg skal dog ikke kunne sige om Alfixen er lige så træls at arbejde med, er selv Ardex mand.

km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
køb dig 5kg Mapei Kerapoxy
så har du nok til at lime OG fuge.
Kerapoxy fås i 25+ farver.
fås hos Evers
cementbaserede fuger duer ikke på et køkkenbord. Syren vil æde dem
cementbaserede fuger duer ikke på et køkkenbord. Syren vil æde dem

Det endte med bivoks og indtil videre fungere det fint. 


Jesper Boje Sørensen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også