Fattig student - Køb af grund i skoven?

Ja, jeg har postet det her spørgsmål et par steder, ford det dækker både juridiske, praktiske og købsspørgsmål.
Jeg har 3000 om måneden. Jeg læser ved Københavns Universitet.Jeg er spejder, og ved hvordan man laver bål, bygger trækonstruktioner og bygger lejrplads. 
Jeg har gået og tænkt på hvad der kunne være den absolut billigste måde at bo på, for jeg er snart en smule desperat.

Min plan er: Købe et lille stykke skov, vi snakker 50 kvm, bygge en hytte eller anden permanent konstruktion (se billede. Det er den slags hytte som partisanergruppen Bielski i Hvidrusland boede i under anden verdenskrig)

Have adresse hos den landmand jeg har købt jorden af. Strøm til mobilen og computeren fås på universitetet, bad kan man få i svømmehaller. Grave muldtoilet og køleskab. 
Gode råd og links modtages gerne, men ikke grunde til at det ikke kan lade sig gøre. Det skal kunne lade sig gøre at bo så billigt. 


Thorbjørn
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dejligt med romantiske drømme, synes jeg. Men velkommen til virkeligheden. Love og regler her i landet overmander dig.
Du finder heller aldrig den flinke landmand, der lægger jord og postadresse til dig. Få en kæreste med lejlighed og et fedt fritidsjob, så skal det nok gå altsammen.

 

En landmand må ikke bare sælge dig 50 m2 jord. Men det er ikke forbudt at leje et hjørne af hans grund og bo i en mobil bolig, f.eks. en skurvogn, campingvogn, telt eller måske endda en bolig på meder.

Men du må ikke bå i et skur/hus/jordhul du bygger. Så er det ikke mobilt og skal opfylde alle de "træls" regler.
Lyder fandeme som et fedt projekt men der er helt sikkert nogen specifikke regler omkring det som pilhave påpeger. Ville nok høre en boligadvokat eller lignende inden du begiver dig igang - har selv før gjort brug af https://www.boligadvokat24.dk/ og ved at man uforpligtende kan ringe og høre om de kan hjælpe eller har nogen gode råd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis