Dampspærre, klammer, tape

Jeg er ved at sætte dampspærre op i hele huset på følgende måde :

Spær
Dampspærre
45x45 reglar
forskalling

Jeg er dog lidt i tvivl om hvorvidt det er nødvendigt at jeg skal tape alle klammerne med dampspærrestape.
Jeg skruer jo 45 mm reglar på langs med spærene så alle klammerne bliver klemt at reglarne. Så umildbart tænker jeg ikke der kommer ret meget luft ind den vej?

Nogen med erfaringer inden for dette?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja.. det kommer jo an på om du vil følge anvisningerne eller ej. Personligt havde jeg lige tapet de huller over.. så lang tid tager det altså ikke. Bare lav en masse små stykker og så afsted.
Jeg er ved nøjagtig det samme.

Har sat dampspærre op med dasker og klammer, men nogle steder har det lavet lidt ekstra små rifter / huller. Som vatnisse skriver, så tager det ikke så lang tid når man alligevel er i gang. Steder i loft hvor der var en del klammer tæt tapede jeg med et længere stykke, men til resten lavede jeg også bare en stak små stykker tape og smed på.

Har selv fundet steder hvor der skriver det skal tapes og andre steder hvor der står at hvis klammerne er sat pænt i med ca 10 cm mellem, så bør de ikke skulle tapes:
http://www.komforthusene.dk/files/KOMFORT%20HUSENE/Projektering/Klimask%C3%A6rm/08Luftt%C3%A6thed/Lufttaethed_udfoerelse.pdf

Men gør det da lige når du er i gang - en rulle tape til 100,- kommer du langt med i små stykker
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis