Eternit tag

Hej. Er der nogen der kan sige hvad der er der sker med mit eternit tag. På de grå områder er den glatte overflade brudt ned og pladen er begyndt at trevle i overfladen. Taget er fra 1993 45grader og billed er fra syd/solsiden. Nordsiden er mindre angrebet. Vh Per

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sørgeligt, men du er på vej mod et nyt tag - forklaringen finder du her: https://byg-erfa.dk/nyere-eternittage-nedbrydes-hurtigt


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Dansk Eternit A/S har oplyst, at maling ikke kan redde plader, der er begyndt at skalle eller smuldre - det er ren kosmetik. Jvf ovenstående link - men de lever jo heller ikke af at sælge maling...

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Min far har eternittag fra 1991 og de har ingen problemer hverken mod øst eller vest. De er stadig pæne.
Rygningen ser dog ud som dine plader.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af ViFixerDet på 01-08-2016 21:31
Dansk Eternit A/S har oplyst, at maling ikke kan redde plader, der er begyndt at skalle eller smuldre - det er ren kosmetik. Jvf ovenstående link - men de lever jo heller ikke af at sælge maling...

Nej, der har du givetvis en præcis beskrivelse af, hvorfor de ikke anbefaler maling. 

Har et eternittag fra en gang i 90-erne, der havde begyndene smuldre tendenser, det blev malet for 4 år siden med tagmaling fra Morsø Maling http://www.morsmaling.dk/ 

det har indtil videre stoppet smuldre tendensen.

Nogle andre plader som blev oplagt i 2006, men som nok var fra 2003-2005, blev også malet fordi de allerede havde de første hvide pletter fra afskallinger, - de er simpelthen alt for dårligt/tyndt malet. Efter maling har de holdt en pæn ensartet udseende.

Så jo, min erfaring er at det godt kan betale sig at male dem, - om alle typer tagmalibg er lige gode ved jeg ikke, men den fra Morsø har i hvert fald hold godt på mit tag, - og så er den også til at betale sig fra 

Og nej, jeg har hverken aktier eller anden interesse i Morsø maling, kan bare godt lide deres produkter og i særdeleshed deres priser. 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også