Fitness udstyr

Min søn har fået den fikse ide, at han vil lave noget fitnessudstyr i haven.

Jeg forestiller mig noget med 97x97 stolper i jorden og så skal der nogle stænger i mellem.

Det største spænd bliver på 180cm.

Vil 3/4" vandrør kunne holde til det eller skal man højere op.

Evt. alternativer til vandrør.

Er der tilfældigvis nogen der ved hvad forskellen på svejste og sømløse rør er og betyder det noget for styrken?

Mvh. Ole
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Kivi på 25-07-2016 17:31
Min søn har fået den fikse ide, at han vil lave noget fitnessudstyr i haven.

Jeg forestiller mig noget med 97x97 stolper i jorden og så skal der nogle stænger i mellem.

Det største spænd bliver på 180cm.

Vil 3/4" vandrør kunne holde til det eller skal man højere op.

Evt. alternativer til vandrør.

Er der tilfældigvis nogen der ved hvad forskellen på svejste og sømløse rør er og betyder det noget for styrken?

Med 3/4" vandrør, skal han være mindre end en splejs hvis det ikke skal bukke sammen.

Nu skriver du ikke hvor meget knægten vejer og om farmand også kunne finde på og hænge en tur. Derfor er det svært og gætte på dimensioner på vandrør  ???

Du skal nok have noget varmtgalvaniseret, for det ikke skal ruste for meget, også selv om det bliver malet.

Et alternativ er nok forkromede rør der er beregnet til gymnastikredskaber, ved dog ikke lige hvor de kan købes. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det var også det jeg var bekymret for.

Hvilken dimension tror du man skal op i, han vejer vel en 80 kg.

Og bare rolig, jeg skal nok holde mig langt væk:-)

Mvh. Ole
Det er afstanden på 180 cm der er afgørende. På så lang et stræk kan 3/4 rør ikke holde. Og det kan 1" nok heller ikke, men bruger man tykkere rør så er de ikke så gode at holde ved. Men i kan putte en 3/8" inden i en 1/2" og så inden i en 3/4 tommer o.s.v. det bliver ret stærk. Ellers skal der købes rør med større godstykkelse. Man kalder dem damprør eller emne rør.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af Kivi på 25-07-2016 18:27
Det var også det jeg var bekymret for.

Hvilken dimension tror du man skal op i, han vejer vel en 80 kg.

Og bare rolig, jeg skal nok holde mig langt væk:-)

Ohhhhhh.    Vil skyde på du skal nok op i 1 1/2" og så håbe på han ikke "vokser mere".  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tror I det ville være bedre med rustfri stålstænger og i så fald hvilken dimension.

Jeg kan finde dem op til 12mm.

Mvh. Ole
Annonce
Det holder ikke til det. Sådan en 12 mm stang fastspændt på 180 cm kan jeg let bukke med en hånd.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg kan godt fornemme at det bliver svært det her, jeg må vist få overtalt knægten til lidt kortere afstand end de 180 cm.

Mvh. Ole
Eller rør med noget godstykkelse. Ikke bare tynde vandrør. Det er billigt at prøve med 3-4 størrelser inden i hinanden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også