Havetraktor vil ikke starter

Har en ældre John Deere stx38 der ikke vil starte. Har skiftet og ladet nyt batteri. Nyt startrelæ og ny starter. Har prøvet at køre kabling direkte fra plus til starter, still no go. Det klikker og summer, og starteren drejer ganske lidt. Holder jeg på med tændingen drejer starteren stadig langsomt. Men jeg vil ikke holde på for længe, for stelfirbindelsen fra batteri bliver varm. Hvad gør jeg nu?

Mvh
Tue

Mangler: evner Har: vilje :)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjek at alle forbindelser er i orden, gælder også steel forbindelser.
Ellers kunne det jo lyde som en defekt starter..

Vi prøver igen, i morgen --

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/47736' class='af-profile-link'>je_ns</a> på 25-07-2016 11:09
Tjek at alle forbindelser er i orden, gælder også steel forbindelser.
Ellers kunne det jo lyde som en defekt starter..


Tak for dit svar, jeg må finde et el-diagram over maskinen. Starteren er skiftet, og burde vel køre når den får juice direkte fra pluspol på batteri? Det svarer vel til at kortslutte starterrelæet for at afgøre om der er liv i starteren?

Når stelforbindelse på batterier bliver varm, betyder det så ikke at der er forbindelse, eller er det en kortslutning et sted i elsystemet?

Mvh
Tue

Mangler: evner Har: vilje :)
Prøv med startkabler, og sæt + direkte på starteren, og - direkte på starteren eller blankt metal på motoren.
Så burde den springe i gang (husk at sætte i frigear)
Det er vel ikke motoren der går for stramt, evt. pga. olie eller benzin over stemplerne, skru tændrøret ud og prøv om den så kan turne starteren.

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af Paltorp på 25-07-2016 10:52
Har en ældre John Deere stx38 der ikke vil starte. Har skiftet og ladet nyt batteri. Nyt startrelæ og ny starter. Har prøvet at køre kabling direkte fra plus til starter, still no go. Det klikker og summer, og starteren drejer ganske lidt. Holder jeg på med tændingen drejer starteren stadig langsomt. Men jeg vil ikke holde på for længe, for stelfirbindelsen fra batteri bliver varm. Hvad gør jeg nu?

Mvh
Tue

Så bruger starteren garenteret RIGTIG meget strøm. Pas på med ikke og brænde den af også !

Det er vist en Kohler motor der sidder på maskinen. Den har formodentelig udluftningen fra krumtaphuset ført direkte til indsugningen.

Mit umiddelbare gæt vil være motorens krumtaphus er fyldt op med benzin. Prøv lige og træk oliepinden. Er der for meget olie på motoren, SKAL det hele tappes af og nyt olie påfyldes i den korrekte mængde. ABSOLUT ikke noget med og prøve at køre med motoren idet det meget lynhurtigt udløser motorhaveri !  Ydermere vil svømmerventilen også lække/være utæt. Er der en hane på tanken, bør du huske og lukke denne hver gang klipperen sættes på stald.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for jeres svar. Men er tændingsdele, benzin og tændrør og deslige ikke noget der først kan være et problem hvis motoren bliver tørnet? Lige nu når starterens tandhjul ikke engang op og går i indgreb med den store tandkrans, jeg formoder er svinghjulet. Derfor tørner motoren ikke. Jeg kan dreje motor med håndkraft og høre indsugningen trække vejret

Mangler: evner Har: vilje :)
Annonce
Ja så lyder det jo unægtelig som om din starter er kaput

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af Paltorp på 25-07-2016 14:20
Tak for jeres svar. Men er tændingsdele, benzin og tændrør og deslige ikke noget der først kan være et problem hvis motoren bliver tørnet? Lige nu når starterens tandhjul ikke engang op og går i indgreb med den store tandkrans, jeg formoder er svinghjulet. Derfor tørner motoren ikke. Jeg kan dreje motor med håndkraft og høre indsugningen trække vejret

Det er svært for os andre og vide, når du ikke fortæller det manglende indgreb i startkransen før nu, Tue. 

Hvis du skruer ledningerne af starteren, og den stadig ikke vil andet end varme når du giver starteren strøm direkte med et sæt startkabler, er starteren godt og grundigt defekt.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Finally! Fik hjælp af bekendt, der lokaliserede noget hjemmebiks på pto-kontakten. Klippede hjemmebiks af og skiftede pto, vupti så kører det!
Tak for alle forslag og gode råd

Mangler: evner Har: vilje :)
Skrevet af Paltorp på 25-07-2016 19:51
Finally! Fik hjælp af bekendt, der lokaliserede noget hjemmebiks på pto-kontakten. Klippede hjemmebiks af og skiftede pto, vupti så kører det!
Tak for alle forslag og gode råd

Selv tak.    Skønt. 

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis