Afvanding indkørelse

Hej med jer

Jeg har en indkørelse der hælder en lille smule mod min nabo. Den er ca. 3.6m bred og 40m lang. Der er 40cm jord mellem indkørelse og hegn.

Når det regner så siver det meste vand nu ned i min indkørelse, men når de store skyld kommer så skal jeg jo sikre at mit eget vand bliver på min grund og ikke løber ind til naboen.

Min tanke er at ligge dræn rør med filt langs hegnet samt granitskæver omkring samt oven på.

Mit spørgsmål er så, ville dette være en ok løsning eller skal jeg over i at lave rist?

Mvh Morten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved regnskyl er jeg sikker på at vandet ikke når at komme ned til drænrør, hvis de er gravet ned i jorden. Men 40 m accudræn er jo også noget af en udskrivning. Du kunne i stedet lave en kantsten langs dit jordbed og indkørsel. Det kunne være 30x30 fliser der graves ned så de står 8-10 cm over terræn. Men det indebærer jo at der er lidt fald i længde retning og at der etableres afløb til regnvand eller til faskine.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar

Jeg havde nu ikke tænkt mig at grave drænrøret ned i jord, som man normalt gør med omfangsdræn etc..

Min plan er at drænrøret lige bliver dækket af granitskæver....

Det er nemlig noget af en udskrivning for accudræn.

Det var også en mulighed med kantsten, men kræver som du selv siger fald den anden vej også.... Hmmmm
Hvis skærver ligger helt op til overfladen, så skal vandet nok finde ned til drænrør. Det bliver jo næsten som en grøft med sten i. Der skal naturligvis være fald på røret.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Til inspiration - de dræn der afvander motorveje og som ligger i midterrabatten, her er renderne fyldt op med perlesten så der ikke kan sive skidt og møg (jord) i drænet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis