Vandskurede vægge - Skjule højtalerkabler?

Hej,

Vi har købt hus hvor alle vægge indenfor at vandskurede og hvid-malede. I stuen skal der højtalere op at hænge på væggen, og jeg vil gerne skjule kablerne, så de ikke løber på væggen eller i en liste.

Jeg har en tanke om at skære en tynd rille i en fuge fra højtalerne og hen bag tv'et, og så bruge TV'ets kabelstyring/skjuling derfra. Vil det fungere ok at gøre det sådan, og så fylde hullet med mørtel og male hele væggen igen? Eller evt. spartle rillen op med spartel med sand i?

Jeg har hørt lidt forskellige ting fra mine kammerater om hvad der er smartest, så jeg vil lige høre jer

 

God aften!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en ok metode. Men du skal bruge vandskuringsmørtel. Og når du har lagt det i rillen venter du et par timer, og vasker så over med en svamp, uden ret meget vand på , så har du størst chance for at strukturen bliver ok igen. Ved siden af rillen vasker du alt væk.
Det kommer jo lidt an på hvad du har på den anden side af væggen. Men nogen gange borer jeg meget skrå med et langt murbor (5-600 mm langt hjemmefusk ved at svejse et rundjern imellem bor og SDS kobling) Så ender hullet inde i naboværelset, hvor der igen bores meget skråt indtil boret ender inde i stuen igen. Sådan fortsættes zigzag indtil man er fremme. Det giver så nogle mindre reparationer, men i 2 rum naturligvis. Måske er det nemmere at skjule rillen i naboværelse, f.eks. hvis der er skabe. Begge metoder betyder at du skal male hele rummet bagefter, hvis malingen er nogle år gammell.
Og det er absolut NO GO hvis naboværelset er et badeværelse med pæne fliser.
Jeg kunne også komme i tanker om at bore oppe fra loftet og ned. Så kan ledninger ligge deroppe.

Det egner

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for svaret!

Huset er i 1 plan og væggen det skal hænge på er ind til hulmuren. Vi overtager huset på søndag, så jeg har ikke lige mulighed for at se på loftet. Måske kan jeg bore ind i hulmuren og føre kablet derinde på en eller anden måde? Ved bare ikke om man smadrer isoleringen så.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ved hulmur er der en mulighed for at bore skråt opad, fra højtaler med f.eks. et 20 mm bor. Hvis man så tager et stift plast rør, bøjer den lidt i enden og saver den skrå over så den er lidt spids, så kan den skubbes op på loftet.
Så må du se hvilken metode der passer dig bedst.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også