Spots i pudsede lofter

Er der nogen der har erfaringer med at sætte spots op i pudsede lofter ?

Jeg har et 60'er hus der har pudsede lofter over det meste, og er ikke interesseret i at sænke lofterne - vil dog gerne have nogle spots op i nogle af gang arealerne (normale GU230 godkendt til direkte opsættelse i isolering)

Jeg er dog lidt tilbageholden over f.eks. det hønsetråd/ståltråd der holder halmen over det pudsede loft - Hvis en tand fra kopboret griber fat kan det meste af loftet vel falde ned ?

Nogen der har gjort sig nogle erfaringer ?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Jeg tror nu ikke der er trådnet i. Det var nogle stråmåtter der blev sømmet op evt. med kramper. Men skulle der være tråd i er det så tyndt at det rives i stykker. Men der er andre problemer: du skal have styr på spærene for hvis du rammer op i et spær, kan du ikke få plads til spot. Og du kan desuden få lidt svær ved at fiske kabel over loft fra spot til spot, på grund af spær. Men kan du komme til oppefra er der muligheder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så du mener godt at et kop bor kan bore det tråd over der måtte være ?
Der er bare loftsrum med isolering ovenover, så det er ikke noget problem at komme til oppefra. kan evt bore ovenfra først med et tyndt bor for at sikre at jeg ikke rammer spærene - derved sikrer jeg også at jeg ikke rammer mellemrummene mellem de brædder der ligger over stråmåtterne med centerboret.
Det ville jeg ikke være betænkelig ved. Men skulle det tage et lille skæl, så må der pudses og males.
Jeg ved ikke rigtig med dampspærre. Der er jo ikke direkte dampspærre i den konstruktion, selve det pudsede loft er jo som en dampspærre. Du lukker jo noget mere varm luft op igennem spots, så mon ikke du skulle tænke på tiltag til at tætne over spot.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også